نسخه چاپی

بیگلری در گفتگو با نما:

سود اندك سهام عدالت در شان مردم نیست

عکس خبري -سود اندک سهام عدالت در شان مردم نيست

عضو هیئت رئیسه كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت طرح خوبی برای بهبود وضع معیشتی مردم و كاهش فقر در وضع بد اقتصاد فعلی كشور است ولی در اجرا همواره مشكلاتی وجود دارد كه تحقق نتیجه مطلوب را برای رسیدن به اهداف مد نظر برهم زده است.

محسن بیگلری نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبلغ ناچیز تعلق گرفته به مردم به عنوان سود سهام عدالت،گفت: سهام عدالت طرح خوبی برای بهبود وضع معیشتی مردم و کاهش فقر در وضع بد اقتصاد فعلی کشور است ولی در اجرا همواره مشکلاتی وجود دارد که تحقق نتیجه مطلوب را برای رسیدن به اهداف مد نظر برهم زده است.
وی با مثبت ارزیابی کردن آغاز پرداخت سود سهام عدالت، عنوان نمود: سهام عدالت وقتی می تواند رافع مشکلات مردم باشد که عادلانه اجرا شده و به میزان کافی به مردم سود برساند به گونه ای که مردم تاثیر آن را در زندگی ببینند، اکنون سود دریافتی مردم آنهم بعد از گرفتن مبلغی از مردم توسط دولت رقم چشمگیری نیست.
وی با اشاره به طرح مسکوت مانده مسکن اجتماعی،خاطر نشان کرد: مسکن مهر طرح خوبی بود بسیاری از جوانان ما را با زمین رایگان و وام ارزان قیمت صاحب خانه کرد ولی در اجرا مشکلاتی داشت که عدم رفع آن از سوی دولت کنونی بدون هیچ جایگزینی ناتمام ماند،اکنون سهام عدالت نیز همان وضعیت را دارد اگر در اجرا خوب عمل شده و مشکلات موجود رفع شود طرح بسیار خوبی خواهد بود تا مردم از حق مسلم شان منتفع شوند.
بیگلری با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا سودهی سهام عدالت اندک است،اظهار نمود:حق مردم برخورداری بیشتر از این سود هاست اگر سود سهام عدالت طوری پرداخت شود که کرامت انسانی مردم را زیر سوال برده و برای آن جک ساخته شود بهتر است پرداختی صورت نگیرد لیکن انتظار می رود دولتمردان مشکلات موجود را به حداقل رسانده و رقم بیشتری متناسب با شرایط زندگی مردم به آنان پرداخت نمایند.
وی در واکنش به اظهار نظر برخی که مردم را گدای دریافت سود سهام عدالت و یارانه می خوانند، گفت: عده ای با دریافت حقوق های نجومی و بی ضابطه بخصوص در وزارتخانه ها خبر از وضع بد معیشتی مردم ندارند و به گزافه حرفهایی می زنند که در شان ملت انقلابی ایران نیست.
نماینده مردم کردستان ابراز نمود: ملت ایران جز بهترین ها هستند کرامت انسانی برایشان بسیار مهم است نباید با قضاوت های نابجا کاری کرد که عزت ملت زیر سوال برود، باید با افرادی که عزت و کرامت مردم را با حرف هایشان زیر سوال می برند برخورد قانونی شود چنین افرادی لیاقت حضور در مناصب دولتی را نداشته و باید از سوی مسئولان بالا دستی عزل شوند.
وی افزود: کاش مسئولین دولتی توان اداره مملکت را به گونه ای داشتند که مردم خودشان از دریافت یارانه وسهام عدالت خودداری می کردند ولی مردم به لحاظ معیشت مشکل دارند ودغدغه مندند که نیازمند عزم واراده دولتمردان برای بهبود وضع اقتصادی کشور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

۱۳۹۶/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...