نسخه چاپی

زن ستیزی، كار دست ترامپ داد

رئیس‎جمهوری آمریكا نخستین سالگرد زمامداری خود را در حالی جشن می‎گیرد كه مردم این كشور در اعتراض به تعرض و تبعیض جنسیتی علیه زنان، به خیابان‎ها آمدند.

به گزارش نما، صدها هزار زن و مرد آمریکایی در اولین سالگرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ به خیابان‌های واشنگتن، لس‌آنجلس، شیکاگو و ۲۵۰ شهر دیگر آمریکا آمدند تا از سیاست‌های زن ستیزانه وی انتقاد کنند.

آنها همچنین خواهان مشارکت گسترده مردم در انتخابات کنگره آمریکا بودند که قرار است نوامبر سال میلادی جاری (۲۰۱۸) برگزار شود چرا که این تنها راه برای مقابله با ترامپ است.

این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از عملکرد خود به مزایایی اشاره کرد که در یک سال گذشته نصیب زنان آمریکایی شده است و برای اثبات این ادعا به آماری استناد کرد که کاهش نرخ بیکاری زنان در ۱۸ سال گذشته را بی‌سابقه عنوان می‌کند.

گفتنی است سال گذشته به دلیل افشای رسوایی‌های جنسی در هالیوود، واشنگتن و دیگر بخش‌های آمریکا، نقطه عطفی در احیاء حقوق زنان این سرزمین تلقی می‌شود- مسئله‌ای که به تم اصلی تظاهرات امسال تبدیل شده است.

ادعای ترامپ در خصوص کاهش سطح بیکاری زنان درحالی مطرح می‌شود که سناتور «تیم کین» نامزد پست معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات ۲۰۱۶، می‌گوید: رتبه آمریکا از نظر میزان حضور زنان در مناصب دولتی کمتر از متوسط جهانی و پایین‌تر از کشورهایی مثل عراق و افغانستان است.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...