نسخه چاپی

نفس كشیدن سخت شده است...

تسلسل نگران‌كننده!

عکس خبري -تسلسل نگران‌کننده!

شاید گوش‌های ما به شنیدن خبر گرد و خاك جنوب كشور عادت كرده باشند و شاید تصاویر گرد و غبار در جنوب كشور برای كسانی كه كیلومترها دورتر از كانون حادثه و هوای خاك گرفته آن مناطق نفس می‌كشند، تكراری به نظر برسد؛ اما اهواز و آبادان و جنوب غرب كشور در وضعیت قرمز قرار دارند


شاید گوش‌های ما به شنیدن خبر گرد و خاک جنوب کشور عادت کرده باشند و شاید تصاویر گرد و غبار در جنوب کشور برای کسانی که کیلومترها دورتر از کانون حادثه و هوای خاک گرفته آن مناطق نفس می‌کشند، تکراری به نظر برسد؛ اما اهواز و آبادان و جنوب غرب کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و نفس کشیدن برای مردم صبور آن مناطق سخت شده است. تکراری که هم حساسیت رسانه‌ها و حتی فعالان فضای مجازی را کاهش داده است و هم امر را برای برخی از مسئولان مشتبه کرده است که حتی به تکرار وعده‌های بی‌سرانجام و حرف‌های بی‌عمل هم نیازی نیست! نوعی فراموشی درباره اتفاق ناخوشایندی که بخش عمده‌ای از مردم کشورمان با آن درگیر هستند! البته این بی‌تفاوتی و رها کردن موضوع در کشور تنها به موضوع ریزگردها و جنوب کشور محدود نیست؛ زلزله، خشکسالی، ترافیک، آلودگی هوا و... همه و همه سرنوشتی مشابه دارند؛ توجه سرطان‌وار و سپس فراموشی و عادت!
مشخص نیست چرا مواجهه ما با حوادث و پدیده‌هایی از این دست این چنین است! ابتدا رسانه‌ها و فعالان مجازی و مردم به شکل بسیار هیجانی، گسترده و با تمرکز تمام به استقبال ماجرا می‌روند و مدتی را بی‌وقفه درباره آن بحث می‌کنند و ضمن بررسی ماجرا و تحلیل آن، راه حل ارائه می‌دهند؛ اما با گذر زمان موضوع مورد نظر نیز دچار فراموشی می‌شود؛ به تعبیر دقیق‌تر، دچار یک تسلسل شده‌ایم؛ حادثه، بحث و ارائه راه حل، فراموشی و دوباره از اول... . شرایط مذکور به یک بررسی ریشه‌ای و علت‌یابی و در پی آن اصلاح ماجرا نیاز دارد؛ وگرنه می‌تواند شرایط نگران‌کننده‌ای را در آینده نه چندان دور برای کشور رقم بزند.

۱۳۹۶/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...