نسخه چاپی

فریبكاری اصلاحاتیون برای ورود مجدد به نظام!

على اسماعیلى

روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» در هفته گذشته مصاحبه اي با رضا خاتمي، عضو حزب منحله مشاركت داشت كه در آن ايشان سخنان ، قابل تأمل و البته عجيبي! درباره حوادث فتنه 88 به زبان راند، بدين معني كه تناقضات عجيبي بين سخنان امروز و عملكرد آن روز اصلاح طلبان مي شود در آن ديد. نگاهي كوتاه به نوع رفتار و گفتار اصلاح طلبان در آن برهه حساس اين تناقض را به خوبي به اثبات مي رساند. خاتمي در اين گفت وگو در اظهاراتي جالب مي گويد: «مي خواستند ما دست به كارهاي غيرقانوني و ساختارشكنانه بزنيم يا به خارجي ها پناهنده شويم؛ اما با وجود همه تبليغاتي كه كردند، اصلاح طلبان با درك درست مطلب، زير اين فشارها عصباني نشدند و از كوره در نرفتند.»

بايد از اين عضو حزب منحله مشاركت پرسيد، آبا عدم پيگيري قانوني اعتراض اين جريان به نتيجه انتخابات و حمايت آنان از بيانيه هاي فتنه انگيز موسوي و كروبي و حمايت از اين دو و قشون كشي و به آشوب كشيدن تهران با آتش زدن بانك ها، ادارات، مغازه ها و اتوبوس و... كه در فتنه 88 و با حمايت آشكار و پنهان از فتنه گران همراه بود، جز قانون شكني است؟! آيا ايشان شعارها و اقدامات ضدانقلابي و ضدديني حاميان فتنه گر حامي اين جريان را در روز قدس، 16 آذر، عاشوراي 88 و... و سكوت وي و ديگر اصلاح طلبان در برابر آن را فراموش كرده است؟! آيا بر شعارهايي چون؛ «مرگ بر جمهوري اسلامي»، «نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران»، «مگر بر اصل ولايت فقيه»، «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» و... چيزي جز نام ساختارشكنانه مي توان گذاشت؟!

فرار ده ها نفر از همفكران اصلاح طلب وي به خارج از كشور و دريوزگي آنان از بيگانگان، پناهندگي به بيگانگان نيست؟! رضا خاتمي در جاي ديگري از مصاحبه اش مي گويد: «من نمي خواهم بگويم هر كاري كه امام كرد صددرصد درست بوده[!] اما معتقدم كليت تصويري كه امام از نظام ترسيم كرده بود، يك تحريم دموكراتيك است.» نفاق هميشگي جريان اصلاحات تا به امروز سبب شده كه اين جريان برخلاف ادعاي پيروي از حضرت امام(ره) در برابر توهين فتنه گران حامي خود عليه معمار انقلاب همواره چشم خود را ببندد و در فتنه 88 نيز در برابر پاره كردن عكس ايشان سكوت كند، چراكه به گفته آقاي خاتمي صد درصد كارهاي امام كه درست نبوده! لذا مي توان به امام(ره) هم تاخت! وي در ادامه سخنان خود در دروغي آشكار مي گويد؛ «... در اينكه ما به اين قانون اساسي كه يك اصلش هم ولايت فقيه است، التزام داريم، ترديدي وجود ندارد»!

حال اين سوال پيش مي آيد كه آيا اردوكشي خياباني فتنه گران حامي اصلاحات پس از سخنراني 29 خرداد 88 امام خامنه اي كه در آن، معظم له از سران وابسته به اين جريان خواست كه تن به قانون داده و دست از اردوكشي خياباني بكشند، نشان دهنده التزام اصلاح طلبان از ولايت فقيه دارد؟!

آيا مخالفت وي و ديگر اصلاح طلبان با حكم حكومتي مقام معظم رهبري درباره «لزوم لغو طرح اصلاح قانون مطبوعات» در مجلس ششم، التزام به ولي فقيه بوده است؟!

واقعيت اين است كه سخنان امروز اصلاح طلباني چون؛ رضا خاتمي، محمد خاتمي، عبدالله نوري و ديگراني از اين جريان، راهي است كه ايشان اين روزها براي ورودشان به نظام مي جويند و چنين مي پندارند كه مردم و نظام، آن اقدامات فتنه گرانه آنان را پس از سه سال از آن تاريخ، فراموش كرده اند، اما حقيقت امر خلاف اين است، چرا كه خيانت ها و جنايات فتنه گران در سال 88 چيزي نيست كه با ادعاها و آسمان ريسمان بافتن هاي امروز امثال آقاي خاتمي به فراموشي سپرده شود. اگرچه رأفت اسلامي نظام با اينان سبب شده تا اين جريان به زعم خود با چنين ادعاهاي دروغيني، راه ورود خود به داخل نظام را همواره كنند.اما نبايد نظام فريب اين اظهارات رياكارانه اصلاح طلبان را خورده و زمينه ورود اين فريبكاران را به نظام فراهم كند. جالب اينكه، آقاي خاتمي براي اينكه نظام را در قبول مجدد اصلاح طلبان در نظام تشويق نمايد، با اشاره به تجربه اصلاح طلبان در رعايت خطوط قرمز (در صورت به قدرت رسيدن شان!) مي گويد: «هم حاكميت و هم اصلاح طلبان باتجربه اي كه از برخي تندروي ها،[!] و نتايج آنها دارند، خطوط قرمزي كه طرف مقابل را تحريك كرده، رعايت خواهند كرد.»!

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...