نسخه چاپی

هشدار آلمان درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

پارلمان آلمان درباره هزینه‌های بالای خروج از اتحادیه اروپا به انگلیس هشدار داده است.

به گزارش نما، در حالی که نخست وزیر انگلیس همچنان بازنگری در تصمیم خروج از اتحادیه اروپا را رد می کند، پارلمان آلمان درباره هزینه های بسیار بالای چنین تصمیمی به این کشور هشدار داده است.

روزنامه "دی ولت" با استناد به یگ گزارش محرمانه مسائل مربوط به سیاست اتحادیه اروپای پارلمان آلمان مربوط به دسامبر 2017 نوشت: در صورتی که دوره انتقال و گذار انگلیس طولانی تر از اواخر سال 2020 شود، به نظر می رسد که مشارکت انگلیس در چارچوب مالی چند ساله بعدی (MFR) بدون در نظر گرفتن تخفیف، ضروری باشد.

چارچوب مالی چند ساله (2014 تا 2020) در پایان دسامبر سال 2020 منقضی می شود و تصمیمات جدیدی برای هفت ساله آینده بودجه اتحادیه اروپا اتخاذ می شود.

انگلیس باید در 31 مارس سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود و تا آن زمان انتظار می رود که نتوان درباره همه مسائل بزرگ شفاف سازی کرد و از این رو بروکسل و لندن انتظار یک دوره انتقالی را برای انگلیس دارند.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت یک دوره انتقالی تا پایان دسامبر سال 2020 را به لندن پیشنهاد داده است، این در حالی است که پارلمان اروپا خواهان یک دوره انتقالی حداکثر 3 ساله است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اخیرا در گفت و گویی درخواست مقامات بروکسل برای تجدید نظر درباره خروج از این اتحادیه را رد کرده و اظهار داشته است که هیچ همه پرسی دومی در این باره در انگلیس برگزار نخواهد شد. وی تصریح کرد که ما اتحادیه اروپا و نه اروپا را ترک می کنیم.

وی همچنین از لزوم توافق تجارت آزاد جامع و یک شراکت امنیتی با اروپا و مذاکرات در این باره سخن گفته است. به گفته ترزا می انگلیس می تواند با اتحادیه اروپا به یک نتیجه پایانی که برای همه خوب باشد دست یابد.

روز سه شنبه گذشته رئیس شورا و رئیس کمیسیون اروپایی از انگلیس درخواست کردند که در تصمیم خود برای خروج از این اتحادیه بازنگری کرده و در اتحادیه اروپا باقی بماند.

چندی پیش "فیلیپ هاموند"، وزیر دارایی انگلیس نیز موضع اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این ارزیابی اتحادیه اروپا که با انگلیس بعد از خروجش از این اتحادیه سخاوتمندانه برخورد نشود تا به این ترتیب دیگر اعضای این اتحادیه از برداشتن چنین گامی بازداشته شوند را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید امیدوار باشد که کشورش در تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا بازنگری کند همچنین تصریح کرد که انگلیس قطعا اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

هاموند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که انگلیس می خواهد یک شراکت تنگاتنگ با اتحادیه اروپا را حفظ کند، اما ما تنها در صورتی می توانیم این کار را انجام دهیم که اتحادیه اروپا هم متقابلا خواهان آن باشد.

۱۳۹۶/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...