نسخه چاپی

حال و روز طلاق...

زوج‌های جوان قربانیان «عصر طلایی طلاق»

عکس خبري -زوج‌هاي جوان قربانيان «عصر طلايي طلاق»

آستانه تحمل جوانان نسبت به گذشته كمتر شده است و در یك تئوری دیگر می­توان گفت هزینه ­های ازدواج بالا رفته ضمن این كه تداوم یك ازدواج نیز با مشكلات اقتصادی بالایی برخوردار است.

فاطمه اسدی- شنیدن واژه طلاق در گذشته بر دل ها وحشت می‌انداخت، به گونه‌ای که زنان و مردان در سال‌های پیش از تنها شدن ترس داشتند و از این که بگویند « فرزندمان طلاق گرفته است» واهمه داشتند از این رو به فرزندانشان گوشزد می‌کردند که با لباس سفید به خانه بخت برو و با همان لباس سفید هم برگرد؛ البته هرچند این ضرب ­المثل هرگز ضرورت چرایی جدایی و شرایط آن را به دختران ما یاد نمی­داد و مصادیق سوختن و ساختن را می‌شد در ورای این ضرب ­المثل مشاهده کرد.

اما امروزه نحوه نگرش دختران، پسران و خانواده‌ها تغییر کرده است و آنها بر این باورند که از آنجا که سختی ­های زندگی بیش از پیش است دیرتر به ازدواج می اندیشند و راحت تر طلاق می‌گیرند.

حتی برخی از آنها فروپاشی زندگی فرزندشان را جشن می‌گیرند و شاید در جشن طلاق بیشتر از روز عروسی فرزندشان خرج کنند تا داستان تلخی که بر سر زندگی‌شان آمده را از این راه بتوانند در چشم سایرین و البته خودشان شیرین جلوه دهند.

آنچه را که شاهد هستیم این است که آستانه تحمل جوانان نسبت به گذشته کمتر شده است و در یک تئوری دیگر می­توان گفت هزینه ­های ازدواج بالا رفته ضمن این که تداوم یک ازدواج نیز با مشکلات اقتصادی بالایی برخوردار است.

از همه این‌ها که بگذریم باید پرسید که آیا ما به عنوان والدین فرزندانمان را برای پذیرش یک زندگی مستقلانه تربیت کرده‌ایم یا همچنان به دنبال این هستیم که رویاهای سیندرلا را برای دخترانمان تعریف کنیم و در ذهنشان پرورش دهیم که بعد از ازدواج زندگی شاهانه‌ای باید داشته باشی و مانند همان شخصیت‌های انیمیشن دیزنی زندگی کنی!

زهرا ندافیان کارشناس مسائل زنان و خانواده در رابطه تربیت صحیح فرزندان برای نقش ­پذیری در زندگی گفت: تحویل فرزندانی سالم، خلاق و با معنویت به جامعه نیازمند سرمایه گذاری و آموزش است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نباید به تشکیل زندگی به مصداق یک برنامه تجاری نگاه شود ، آغاز کردن زندگی تشریفات مادی، جهیزیه های آنچنانی ، شرط و شروط‌های عجیب و مهریه‌های بسیار سنگین اگر به این دیده به ازدواج و تشکیل خانواده نگریسته شود مسلما خانواده به شیوه صحیح شکل نمی‌گیرد .

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اگر والدین با وظایف خود آشنا نباشد و نسبت به وظایف همسری و یا نسبت به تربیت فرزندان آگاهی نداشته باشد، باز هم خانواده صحیحی شکل نخواهد گرفت تا بتواند در جامعه نقش مثبت و مفیدی را اجرا کند.

ندافیان یادآور شد: اگر مرد یا زن خانواده بخواهد نقض های ارتباطی خود را در بیرن از خانواده جبران کند با آسیب های بی‌حیایی و بی‌عفتی و روابط ناسالم برخورد خواهند کرد و در نتیجه در تربیت فرزندان هم طبیعتا تاثیر سوء خواهد گذاشت و دیگر چنین والدینی نخواهند توانست فرزندانی سالم از نظر روحی و روانی تحویل جامعه دهند.

این استاد معارف اسلامی در پایان با اشاره به ارزش و اهمیت خانواده سالم بیان داشت: در تاکید بر بحث خانواده و رصد آسیب‌های موجود در جامعه از جمله اعتیاد، بزهکاری و طلاق و ریشه یابی بسیاری از معضلات به بستر خانواده خواهیم رسید.

۱۳۹۶/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...