نسخه چاپی

راهكار ارزان كردن قیمت سكه

عکس خبري -راهکار ارزان کردن قيمت سکه

محاسبه قیمت سكه و طلا با ارز مبادلاتی علاوه بر توقف ركوردشكنی‌های پیاپی در این بازار، می‌تواند جلوی سونامی قیمتها در آینده را بگیرد.

به گزارش نما، یک کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با مهر گفت: در شرایطی که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با ارز بازار آزاد محاسبه می شود که با نوسانات بازار ارز، بازار سکه و طلا هم به هم می‌ریزد.

علی وفایی افزود: رکوردشکنی‌های سکه و طلا که همچنان با ابهام نحوه محاسبه ارز در بازار آزاد ادامه دارد و سودهای هنگفت بادآورده شبانه نصیب گردانندگان اصلی این بازار می‌کند، در حالی ادامه دارد که بانک مرکزی هنوز اقدامی در این باره انجام نداده است.

در همین حال، اتحادیه طلا و جواهر که به شدت موافقت محاسبه قیمت سکه و طلا براساس ارز بازار آزاد است، فعلا نپذیرفته است که قیمت طلا بر مبنای دلار مبادلاتی تعیین شود.

وی پیشنهاد کرد: به بانک مرکزی پیشنهاد می‌شود با ورود فوری به بازار سکه و طلا، بخشنامه محاسبه سکه و طلا براساس ارز مبادلاتی را ابلاغ کند. این تصمیم دو خروجی خواهد داشت؛ نخست اینکه رکوردشکنی‌های سکه و طلا متوقف و روند کاهش قیمتها آغاز خواهد شد و دوم اینکه دیگر با نوسات شدید بازار آزاد ارز، شاهد سونامی قیمتها در بازار سکه و طلا نخواهیم بود.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...