نسخه چاپی

زارعی:مردم به تغییر مجلس هشتم رأی مثبت دادند

عکس خبري -زارعي:مردم به تغيير مجلس هشتم رأي مثبت دادند

حضور حماسی مردم در 12 اسفند ماه پای صندوق های رأی حضور حساب شده ای بود که رهبر معظم انقلاب از ماه ها پیش آن را نوید داده بود این حضور بسیاری از نقشه های دشمنان علیه نظام را خنثی کرد.

علاوه بر آن نمایندگانی که به مجلس راه پیدا کردند ترکیب جدیدی از مجلس آینده را رقم زد، بسیاری از چهره های برجسته از راهیابی به بهارستان بازماند و بسیاری از چهره های جدید نیز از مردم رأی اعتماد گرفتند و بر صندلی مجلس تکیه خواهند زد.

حال به منظور تحلیل مشارکت بالای مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و همچنین تغییرات به وجود آمده در آرایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ی کوتاهی با دکتر علی اصغر زاعی نماینده مردم تهرن در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این موضوع به گفتگو پرداخته ایم.



دکتر علی اصغر زارعی در تحلیل حضور حماسی مردم در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هوشمندي مردم ما با توجه به حوادثي كه در سال 88 پشت سر گذاشته شد به لطف الهي و به مديريت بی نظیر مقام معظم رهبري، موجب شد كه پرده هايي از پشت پرده هاي فتنه سال 88 روشن شود و در واقع غبارهاي فتنه ها به سرعت از بين برود و واقعيت هايي براي مردم تا حدودي روشن شد و از طرفي با نگاهی بر مسائل داخلی کشورمان و تغییراتی كه در صحنه های بين المللی اتفاق افتادهاست متوجه می شویم که اينها توسط مقام معظم رهبري براي مردم حلاجی شد و برخي از خواص ولايت مدار هم در اين زمينه تلاش نمودند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص آرایش کاندیداهای راه یافته به نهمین مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آرايش سياسي انتخابات اقتضا مي كرد كه يك انتخابات مشاركتي را براي بر ملا كردن استراتژي دوم خردادي ها كه در راستاي منويات آمريكايي ها حركت می كردند و عملا انتخابات را تحريم كرده بودند شاهد باشیم. مي‌بايستي اين بار امت حزب الله و جريان اصولگرا يك عزم و اراده و همت قوي تري از خود در صحنه ارائه مي كرد و مشاهده کردیم که مقام معظم رهبري انتخابات رقابتي و سالم را مطالبه فرمودند.

وی گفت: واقعیت آنچه كه در صحنه انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی صورت گرفت اين بود كه گفتمان جبهه پايداري توانست در يك مدت زمان كوتاهی جايگاه خوبي را كسب كند و به نظر بنده مورد توجه بدنه حزب اللهي هم قرار گرفت.

زارعی افزود: اين لیست های متوالي و خلق الساعه، هر چند كه تا حدودي كمك كرد فضاي رقابتي تقويت شود و حقيقتاً هم همين طور شد در عمل هم نوعي مقابله با ليست هاي جبهه متحد و جبهه پايداري قرار گرفت، اگر اين اشكالی وجود نداشت شفافيت بيشتر و بهتري را در صحنه انتخابات شاهد بوديم هر چند كه نتيجه انتخابات در تهران و مراكز استان ها و شهرستان ها نتيجه بسيار خوبي را نشان مي دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص علت راه نیافتن تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم به مجلس نهم اظهار داشت: تعداد قابل توجهي از نمايندگان فعلی مجلس مورد اقبال مردم قرار نگرفته اند و به نوعي مردم به تغيير مجلس هشتم رأي داده اند بنده خاطرم است كه مقام معظم رهبري فرمودند انتخابات مجلس يك خون تازه اي را در بدنه نظام تزريق خواهد كرد و اين احساس بود كه در بدنه عمومي نظام اين شرايط پيش آمد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...