نسخه چاپی

آغاز بكار خبرگزاری بیداری اسلامی از عید غدیر

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینكه این خبرگزاری در حال حاضر اولین و تنها‌ خبرگزاری با موضوع بیداری اسلامی در كشور است، گفت: : علاوه بر راه اندازی دفاتر خبرگزاری تسنیم در همه استان های كشور، این خبرگزاری همزمان با افتتاح دفتر مركزی در تهران، در 12 كشور نیز كار خود را آغاز خواهد كرد.

به گزارش نما، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تازه تأسیس بیداری اسلامی "تسنیم"، درباره این خبرگزاری و اهداف آن به خبرنگار مهر گفت: پس از وقوع اتفاقات بزرگ و تاریخ‌ساز در کشورهای منطقه و بخصوص کشورهایی مانند مصر، لیبی، بحرین، عربستان، اردن، یمن و ... که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دنیا را در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داده است، ضرورت حضور یک رسانه با کار ویژه بیداری اسلامی، در عرصه بین‌الملل به وضوح حس می‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا شاهد هستیم که امپراطوری رسانه‌ای دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا افکار عمومی دنیا و مخاطبین جهانی را محکوم به شنیدن و دیدن اخبار و اطلاعات به روایت خودشان کنند و آنگونه که می‌خواهند پیام را به مخاطبین القا کنند، افزود: آنها از هزینه کردن پول و امکانات و فناوری در این راه به ویژه برای انحراف در مسیر بیداری اسلامی هیچ دریغی ندارند.

قلی زاده متذکر شد: امروز در صحنه جدال سوریه، علاوه بر سلاح‌های اسرائیلی، آمریکایی و سعودی، رسانه‌هایی همچون العربیه و الجزیره هستند که اصلی‌ترین صحنه جنگ را در افکار عمومی جهان عرب مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم همچنین با اشاره به تلاش دشمن برای مهندسی و مدیریت افکار عمومی در ایران، اظهار داشت: امروز در کشور اسلامی ما از ضروری‌ترین اقدامات فرهنگی، تکثر در رسانه‌های انقلابی و همسو با اهداف مقدس نظام اسلامی است و تسنیم تلاش دارد سهمی در تحقق این مهم داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از ماه‌ها جلسات کارشناسی با صاحب‌نظران در عرصه رسانه، سرانجام بر آن شدیم تا یک خبرگزاری بین‌المللی با تمرکز بر بحث «بیداری اسلامی» راه‌اندازی کنیم، اظهار داشت: این خبرگزاری قرار است طی هفته‌های آتی با نام «تسنیم» کار خود را آغاز کند تا رفته رفته به مدد خداوند تبارک و تعالی و اهل بیت علیهم‌السلام و همچنین با بهره‌گیری از کادر باسابقه و حرفه‌ای خود، از طریق اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده بتواند در آینده نزدیک به یک خبرگزاری بین‌المللی تأثیرگذار تبدیل شود.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه «تسنیم» در حال حاضر اولین و تنها‌ خبرگزاری با موضوع بیداری اسلامی در کشور است، گفت: خبرگزاری تسنیم در عرصه داخلی نیز فعال خواهد بود و اخبار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی را در کشور پوشش خواهد داد و در نظر دارد در عرصه داخلی نیز به یکی از تأثیرگذارترین خبرگزاری‌های کشور تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه باید اذعان کرد که در ایران اسلامی رسانه‌های پرقدرتی، بخصوص در عرصه خبرگزاری‌ها، حضور فعال دارند، گفت: این رسانه‌ها و بخصوص خبرگزاری‌ها، رسانه‌هایی خوب، پرمخاطب و جریان‌ساز هستند و بسیاری از آنها همسو با نظام در حرکتند. تسنیم قصد ندارد با این رسانه‌ها رقابت کند و وارد یک مسابقه شود، بلکه روش ما تعامل و همدلی خواهد بود و در فعالیتمان سعی می‌کنیم با تعامل مناسب، به شکل‌گیری جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی کمک کنیم.

قلی‌زاده در پاسخ به این سوال که نیروی انسانی لازم برای خبرگزاری تسنیم از چه طریق تأمین خواهد شد؟ با اشاره به علاقمندی و انگیزه فراوان جوانان برای حضور در نبرد رسانه‌ای با غرب ، گفت: باید بسترهای حضور این جوانان متخصص و متعهد در رسانه‌های کشور فراهم شود و از این روی در خبرگزاری تسنیم قصد داریم از حضور این جوانان انقلابی و خلاق به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کشور همانند پیشرفت‌های خیره‌کننده در عرصه‌های مختلف علمی از جمله فناوری‌های نانو و هسته‌ای، در عرصه رسانه نیز استعدادهای شگرفی دارند که باید با فراهم سازی بسترهای مناسب، امکان بالفعل شدن این استعدادهای بالقوه را فراهم کرد.

قلی‌زاده ادامه داد: در خبرگزاری تسنیم در کنار جوانان باانگیزه و انقلابی، از مجرب‌ترین و متخصص‌ترین نیروهای متدین و انقلابی که بخشی از آنها در رسانه‌های مکتوب یا خبرگزاری‌ها و ... و همچنین صداوسیما مشغول به فعالیتند استفاده خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم همچنین متذکر شد: در کنار بهره‌گیری از نیروهای مجرب و متدین در خبرگزاری، "تربیت، کادرسازی و آموزش نیروی انسانی" جزء مهمترین اهداف خبرگزاری تسنیم به شمار می‌رود که با توجه به نیاز کشور به نیروی انسانی متخصص متعهد در این زمینه، انشاءالله سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی آن صورت خواهد گرفت.

قلی‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم خبرگزاری متبوع خود برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از ابزار صوت و تصویر به منظور ارائه بهتر پیام، گفت: سعی داریم در زمینه استفاده از مولتی‌مدیا در خبرگزاری، از جدیدترین ابزارها استفاده و محصولات خبری خود را به صورت متنوع و جذاب به خوانندگان ارائه کنیم.

وی در ادامه افزود: علاوه بر راه اندازی دفاتر خبرگزاری تسنیم در همه استان های کشور، این خبرگزاری همزمان با افتتاح دفتر مرکزی در تهران، در 12 کشور نیز کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل تسنیم با اشاره به سرمایه‌گذاری ویژه این خبرگزاری بر روی بخش زبان‌ها، گفت: خبرگزاری تسنیم در ابتدا با 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی کار خود را آغاز خواهد کرد اما بنا بر این است که در کمترین زمان ممکن، تعداد زبان‌های خبرگزاری حداقل به 7 زبان برسد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت بخش زبان‌های خبرگزاری تسنیم به صورتی که هم اکنون در کشور متداول است نخواهد بود، بلکه سعی داریم هر زبان این خبرگزاری، با توجه به فرهنگ و شرایط خاص سیاسی و بین المللی کشورهای هدف راه اندازی شود.

وی افزود: حتی در طراحی صفحه‌ سایت‌های مختص زبان های مختلف نیز به سلایق و فرهنگ مردمی که به آن زبان تکلم می‌کنند توجه ویژه ای شده است.

قلی زاده در پایان گفت: خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های سال جاری، حضور خواهد داشت و ارتباط تعاملی و دوسویه با مخاطب را آغاز خواهد کرد و انشاءالله در "عیدغدیر" سال جاری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...