نسخه چاپی

۲ فرودگاه مهرآباد و امام همچنان بسته‌اند

به دلیل یخ‌زدگی باند پروازی و كاهش دید افقی در فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) پروازها انجام نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا بعد از ظهر امروز ادامه یابد.

به گزارش نما، حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاه‌ها ضمن تشریح آخرین فعالیت‌ها در خصوص پروازهای فرودگاهی کشور، گفت: با بارش‌های دیروز و امروز برف، اقداماتی در خصوص برف‌روبی سطوح پروازی آغاز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت در فرودگاه ارومیه مناسب و باند در حال برف‌روبی است، همچنین در فرودگاه تبریز نیز دید مناسب است و فرودگاه اردبیل هم از نظر دید و باند پروازی مشکلی ندارد و همه منتظر بازگشایی و افزایش دید افقی در فرودگاه مهرآباد هستند.

در فرودگاه مهرآباد برف‌روبی سطوح پروازی و باند به صورت مستمر از شب گذشته در حال انجام است، اما به دلیل کاهش دید افقی و همچنین یخ‌زدگی به دلیل کاهش دما، امکان انجام نشست و برخاست فعلاً وجود ندارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاه‌ها با بیان اینکه یخ‌زدایی از باند فرودگاه مهرآباد در حال انجام است، گفت: منتظر افزایش دید افقی در فرودگاه مهرآباد هستیم و به محض رفع یخ‌زدگی، پروازها به فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

اسفندیاری ادامه داد: همچنین در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز یخ‌زدایی از سطوح پروازی و باند در حال انجام است، اما دید افقی نیز در این فرودگاه پایین‌تر از اندازه استاندارد است، بنابراین امکان نشست و برخاست هواپیماها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: فرودگاه جایگزین فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره)، فرودگاه‌های شهیدبهشتی اصفهان و یزد هستند که از شب گذشته پروازهایی که در آسمان مانده بود و امکان نشستن در فرودگاه‌های مهرآباد وامام(ره) را نداشتند، به فرودگاه‌های اصفهان و یزد منتقل شدند و هم‌اکنون ظرفیت این فرودگاه‌ها نیز تکمیل شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاه‌ها افزود: همچنین دیگر پروازها از مبادی مختلف به فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) انجام نشد.

اسفندیاری بیان کرد: در حال حاضر از نظر اپرون و ظرفیت ترمینال، ظرفیت در فرودگاه‌های اصفهان و یزد تکمیل است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور فرودگاه‌ها گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش برف تا ظهر امروز ادامه دارد و از بعدازظهر کاهش می‌یابد، بنابراین بلافاصله پس از افزایش دید افقی و یخ‌زدایی از باندهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی(ره) پروازها مجددا از این دو فرودگاه برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره تلفن‌های 199 (اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد) و همچنین شماره‌های 096330 و 02151001 (اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره)) تماس بگیرند.

بنابراین گزارش، به دلیل بارش شدید برف و کاهش دید افقی از شب گذشته پروازهای فرودگاه‌های امام و مهرآباد انجام نمی‌شود.

بارش برف همچنین موجب انسداد برخی از آزادراه‌های کشور و ترافیک سنگین در این محورها شده است.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...