نسخه چاپی

محاكمه نواز شریف به جرم فساد اقتصادی

رهبر حزب عوامی مسلم لیگ گفت: نواز شریف و دخترش به‌خوبی می‌دانند كه طی روزهای آینده دادگاه آنها را به جرم فساد اقتصادی مجازات می‌كند .

به گزارش نما، در پی سخنرانی نواز شریف در جمع مردم شهر جرانواله و ادعای او مبنی بر قبول نداشتن حکم دادگاه عالی پاکستان چهره‌های مخالف دولت نیز به میدان آمده و سخنان او را مجرمانه و قابل پیگرد دانستند.

«فواد چوهدری» با انتقاد از سخنان نواز شریف و مریم نواز گفت: ادعاهای آنان حمله به دادگاه عالی پاکستان بود و این کار طبق قانون جرم است.

سخنگوی تحریک انصاف اضافه کرد: آنها در سخنان‌شان به طور مستقیم دادگاه را هدف حمله قرار داده و قضاتی که مصونیت دارند را مورد هجمه قرار دادند، بدون شک این اقدام آنان پیگیری خواهد شد.

«شیخ رشید» نیز عملکرد مسئولین حزب نواز را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نواز شریف و دخترش به‌خوبی می‌دانند که طی روزهای آینده دادگاه آنها را به جرم فساد اقتصادی مجازات می‌کند و به همین دلیل می‌خواهند مظلوم نمایی کنند.

رهبر حزب عوامی مسلم لیگ اضافه کرد: تنها هدف آنها از متهم کردن دادگاه عالی پاکستان و ارتش این کشور نجات از مجازات است و در این راه از ایجاد اختلاف میان قوای مختلف در پاکستان هراسی ندارند.

حزب مردم نیز به صورت رسمی بیانیه صادر و اعلام کرد: سخنان نواز شریف نشان دهنده این است که پایان عمر سیاسی او نزدیک شده است.

بزرگترین حزب اپوزیسیون پاکستان در بیانیه خود تصریح کرده است: دادگاه پاکستان نواز شریف را رها نخواهد کرد و او باید پاسخگوی اتهام زنی‌های مکرر خود به قضات دادگاه عالی باشد.

گفتنی است برخی کارشناسان حقوقی نیز سخنان نواز شریف را خلاف قانون اساسی پاکستان و مصداق جرم دانسته‌اند که می‌تواند پیگیری و باعث مجازات مجرم شود.

نواز شریف پس از شکایت عمران خان به جرم فساد اقتصادی به صورت مادام العمر رد صلاحیت شده و تمام مناصب رسمی خود را از دست داد.

وی پس از رد صلاحیت شدن دائما جلسات اعتراضی برگزار کرده و حکم دادگاه عالی پاکستان را خلاف انصاف می‌داند.

توهین به دادگاه عالی و توهین به ارتش دو جرمی است که در پاکستان غیر قابل بخشش تلقی می‌شود.

۱۳۹۶/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...