نسخه چاپی

تشریح عملكرد شهرداری تهران در مواجهه با برف اخیر

قناعتی با بیان اینكه من نحوه عملكرد شهرداری در مواجهه با بارش برف اخیر را در بخش هایی خوب ارزیابی می كنم، ادامه داد: البته باید این واقعیت را هم بگوییم كه در بخش هایی نیز كار شهرداری قابل دفاع نیست.

به گزارش نما، عضو سابق شورای شهر تهران به تشریح و آسیب شناسی عملکرد شهرداری تهران در مواجهه با برف اخیر پرداخت.قناعتی با بیان اینکه بارش برف در تهران از هفته قبل پیش بینی شده بود، اظهار کرد: با این حال، اگر امروز شهر فعال بود، با گره ترافیکی مواجه می شدیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمی که مسئولان درباره تعطیلی مدارس و بازگشایی با تاخیر ادارت اتخاذ کردند، به کاهش ترافیک کمک کرد،افزود: لذا شرایط کنونی جاری در تهران، نمیتواند مبنای سنجش دقیقی برای عملکرد شهرداری در برف اخیر باشد.

عضو شورای چهارم در ادامه تصریح کرد:عملکرد شهرداری را تنها زمانی می توان مبنای سنجش قرار داد که در شرایط عادی فعالیت های شهری بتوانیم در مقابل بحران مقاومت داشته باشیم.

قناعتی با بیان اینکه من نحوه عملکرد شهرداری در مواجهه با بارش برف اخیر را در بخش هایی خوب ارزیابی می کنم، ادامه داد: البته باید این واقعیت را هم بگوییم که در بخش هایی نیز کار شهرداری قابل دفاع نیست. امروز تعداد زیادی از درختان تهران از بین رفتند، در حالی که ما برای هر کدام از این درختان هزینه های زیادی کرده ایم و آب، برق، کارگر و کود، مواد شیمیایی و .... برای پرورش و نگهداشت آن هزینه شده است.

عضو شورای چهارم شهر تهران در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه برخی درختان در این برف از بین رفتند، افزود: ما با پیمانکارن برای فصل زمستان قرارداد می بندیم تا در چنین روزی موثر واقع شوند، اگر اتفاقی در شهر می افتد، پیمانکار باید به خوبی وظایف خود را در حراست از فضای شهری انجام دهد و این وظیفه شهرداری است که از او بخواهد به وظایف خود به درستی عمل کند.

قناعتی با اشاره به اینکه اکنون با توجه به شرایط اقلیمی که دامنگیر تهران شده است، ما در طول زمستان، روزهای زیاد توام با بارش نزولات جوی را شاهد نیستیم، افزود: هزینه های زیادی که برای قراردادهای مذکور خرج می شود، برای همین یکی دو شبی است که برف و باران می آید، لذا نمی توان تعلل در این موارد را قابل قبول دانست.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد با این وجود، تا برف می آید با مشکلات ترافیکی مواجه باشیم و نگران از بین رفتن درختان شهر باشیم، درست نیست.

وی با بیان اینکه ما که در شهر تردد می کردیم، مشاهده کردیم که شهرداری توانسته بود خیابان های اصلی را باز کند، ولی خیابان های فرعی و کوچه ها با مشکل روبرو بود، افزود: همه اینها نشان می دهد اگر امروز تهران شرایط عادی داشت و مدارس تعطیل نمی شد، حتما ما با مشکلات جدی تری در عبور و مرور مواجه بودیم. اینکه مدارس و ادارات را تعطیل کنیم و بگوییم با وجود بارش برف، شهر آرام است، مثل دیکته ننوشته است و طبیعتاً به دیکته ننوشته هم نمره ای تعلق نمی گیرد.

وی اظهار داشت: وقتی مردم سر کار رفتند، فعالیت های اقتصادی و اداری در جریان بود و جایی تعطیل نشد، می شود عملکرد مجموعه مدیریت شهری را مورد ارزیابی دقیق قرار داد و به شهرداری نمره داد.

عضو شورای چهارم شهر تهران بار دیگر با تاکید بر خسارات وارد شده بر فضای سبز، خواستار اهتمام بیشتر مدیریت شهری به این موضوع شده، افزود: در مورد فضای سبز، سه نگرانی اصلی وجود دارد که یکی از آنها سرمازدگی است که در این مورد،شهرداری می توانست پلاستیک هایی بر روی درخت هایی که لازم بود بکشد. موضوع دیگر، بحث شکستن شاخه های درختان است که باید از آن جلوگیری کرد. مسئله دیگر این است که دوستان باید هر چه سریعتر نسبت به نمک هایی در کف خیابان ها پاشیده شده، فکری کنند. چرا که آب هایی که مخلوط با نمک و شن است اگر به فضای سبز برود، می تواند درختان و سبزه ها را با مشکل جدی مواجه کند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...