نسخه چاپی

مسكن مهر زیر ذره‌بین سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی كل كشور گفت: مسكن مهر در كرمانشاه و همچنین خاك و مصالح به كار رفته در ساختمان‌های این استان پس از زلزله مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفت.

به گزارش نما، پس از زلزله کرمانشاه و خسارت بر مسکن مهر آن منطقه حرف و حدیث های بسیاری بر سر بی کیفیت بودن مصالح و نوع ساخت این ساختمان ها مطرح شد که در این میان سازمان بازرسی هم وارد عمل شد تا موضوع را بررسی کند:

قاضی ناصر سراج در خصوص آخرین وضعیت بررسی زلزله کرمانشاه از سوی سازمان بازرسی کل‌ کشور گفت: ما یک گزارش کلی را در حدود 150 صفحه به سران قوا تقدیم کردیم و در این گزارش علت‌یابی کردیم که در چه محورهایی مشکل وجود داشته و در کدام قسمت‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد تا اگر حادثه مشابه‌ای در آینده اتفاق افتاد بتوانیم از خسارات جانی و مالی پیشگیری کنیم.

وی افزود: ما در بررسی‌های خود بسیار جزئی و تخصصی تمامی مصالح و مواد به کار رفته در ساختمان‌ها را مورد آزمایش قرار دادیم و حتی مقایسه کردیم که آهن‌هایی که از اصفهان آورده شده بود با آهن‌های خوزستان چه تفاوتی داشت، حتی نحوه جوشکاری میل‌گردها، فوندانسیون و خاک زمین مورد بررسی تخصصی قرار گرفت.


وی در پاسخ به این سوال که آیا مقصر یا مقصرانی در این زمینه شناسایی شده‌اند، گفت: در رابطه با تقصیر، مورد به مورد بررسی می‌کنیم و همچنان در حال پیگیری هستیم که اگر فرد یا افرادی مقصر شناخته شوند، علاوه بر تذکر به آنها اسامی را به مراجع ذیصلاح اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه تمامی بررسی‌ها به صورت آزمایشگاهی انجام شده، گفت: ما حتی پیگیری کردیم که برای مثال در جوشکاری‌ها یک ساختمان چقدر جوشکاری می‌خواسته و چند جوشکاری را انجام نداده‌اند و به طور کامل عملکرد ناظران و مهندسان مورد بررسی قرار گرفت.

سراج تصریح کرد: حتی پیرامون مسکن مهر هم صحبت‌هایی شده بود که ما آن را هم مورد بررسی قرار دادیم چرا که در میان این خانه‌ها به طور کامل برخی نصفه نیمه تخریب شده بود اما برخی از خانه‌ها به هیچ عنوان خراب نشده بود. ما این موضوع را هم مورد بررسی قرار دادیم تا علت دقیق آن مشخص شود که ساخت و سازها به چه صورت انجام گرفته است.

وی در پایان گفت: بررسی‌های ما در خصوص حادثه کرمانشاه تا شناسایی مقصران احتمالی ادامه دارد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...