نسخه چاپی

ركورد شاخص كل بورس تهران شكست

شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در 29 هزار و 248 واحد ایستاد تا ركورد قبلی خود را بهبود بخشد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، در معاملات روز جاری نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بازار متاثر از اخبار خوبی همچون تعدیل مثبت سودهای شش ماهه، باعث شد، شاخص کل 266 واحد بالا رود.


این متغیر مهم بورس تهران روز نهم مهر در قله 29 هزار و 207 واحد قرار گرفت، اما امروز این رکورد با رشد 266 واحدی شاخص کل، دوباره شکسته شد.


شاخص صنعت نیز 276 واحد رشد کرد و به 24 هزار و 167 واحد رسید و شاخص 50 شرکت فعالتر 14 پله صعود کرد.


همچنین شاخص بازار اول با رشد 204 واحدی در 23 هزار و 928 واحد جا خوش کرد و شاخص بازار دوم با افزایشی 487 واحدی به 42 هزار و 435 واحد رسید. نمادهای ملی مس، چادرملو، گل گهر، سرمایه گذاری امید، نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند و در مقابل معاملات نماد مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.


معامله‌گران در دادوستدهای امروز 407 میلیون و 321 هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 163 میلیارد و 722 میلیون ریال در 32 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که در جریان این معاملات ارزش روز بازار از 132 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.


همچنین از 407 میلیون سهمی که مورد معامله قرار گرفت بیشتر معاملات به نمادهای حق تقدم پتروشیمی اراک، سرمایه گذاری سپه، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری ملت و نفت و گاز پارسیان اختصاص یافت.


بیشترین ارزش معاملات این روز متعلق به نمادهای نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، ملی مس، چادرملو، پالایش نفت بندر عباس، فولاد مبارکه و گل گهر بود.


صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای سیمان کردستان، سیمان مازندارن، سیمان ارومیه، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ایران یاسا تایر، خوراک دام پارس و صنعتی بهشهر اختصاص یافت.


تصویب افزایش نرخ سیمان، افزایش نرخ روغن و احتمال تعدیل مثبت معدنی ها و فلزی ها دیگر اخبار مهم و تاثیر گذاری هستند که این روزها باعث رونق بازار شده است. همچنین مپنا، ایران خودرو دیزل، ایران خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نورد آلومینیوم، کارتن ایران و نیرو محرکه در جریان معاملات این روز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول نشستند.


طولانی ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای خوراک دام پارس، سیمان غرب، صنعتی مینو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پتروشیمی کرمانشاه و توسعه صنعتی بهشهر بود.


در عین حال سهام شرکت‌های ایران خودرو، پارس سوییچ، البرز دارو، آلومتک، فولاد خوزستان و داروسازی فارابی با سنگین‌ترین صف‌های فروش در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

۱۳۹۱/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...