نسخه چاپی

مسئولان چه برنامه‌هایی برای تأمین آب تهران در تابستان دارند؟

قائم مقام شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم، چرا كه اجرای این برنامه عوارض‌هایی دارد

به گزارش نما، به دنبال کاهش باران در فصل پاییز و زمستان امسال و به طبع کاهش منابع آبی برای سال بعد، جیره بندی آب یکی از می‌تواند یکی از راه‌حل‌ها برای جبران این کم آبی است. در همین زمینه علیرضا نوذری‌پور با اشاره به اینکه برنامه مدیریت مصرف آب را با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پیاده خواهیم کرد، گفت: برای تأمین آب تهران 3 سناریو تبیین شده که براساس شرایط پیاده‌سازی خواهد شد، بنابراین مشترکان و مردم با توجه به کاهش بارش‌ها باید توجه کنند که در این شرایط بهترین روش برای مقابله با کم‌آبی مدیریت مصرف است.

نوذری‌پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر باعث شد تا ذخیره برف در تهران افزایش یابد و قطعاً با آب شدن برف‌ها شرایط ذخیره پشت سدها بهتر خواهد شد، پس در حال حاضر همان شرایط سناریوی سبز و نرمال را سپری می‌کنیم.



قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: قطعاً با کاهش بارها سناریوی زرد باید پیاده شود که همانا کاهش 15 درصدی مصرف از سوی مشترکان باید اعمال شود. به گفته وی، سناریوی قرمز نیز زمانی رخ می دهد که در فصل تابستان مصرف آب به شدت بالا برود، بنابراین باید مدیریت مصرف بیش از این عدد 15 درصد باشد.

*دنبال جیره بندی آب نیستیم/نوبت بندی آب در سال 80 مصرف را کاهش نداد

نوذری‌پور در پاسخ به این سؤال که با توجه به کاهش 50 درصدی بارش‌ها و ورودی آب به سدهای پنج‌گانه تهران آیا جیره‌بندی و یا نوبت‌بندی آب مثل سال 80 می‌تواند برای مشترکان تهرانی انجام شود، گفت: هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم، چرا که اجرای این برنامه عوارض‌هایی دارد، بطوریکه نوبت‌بندی آب در سال 80 کاهش مصرف را در پی نداشت و مشکلاتی برای شبکه آب ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم بارش‌ها در ماه‌های آتی مجدداً صورت گیرد، اظهار داشت: آب تهران در حال حاضر حدود 70 درصد از آب‌های سطحی و مابقی از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود که البته در برخی مواقع عدد تأمین آب از منابع سطحی به 75 درصد هم رسیده است.

به گفته وی، هر زمان که بارش‌ها و وضعیت آب پشت سدها مناسب بوده، استفاده از منابع سطحی افزایش می‌یابد.

*قطع آب مشترکان پرمصرف مصوبه مجلس ندارد

نوذری‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا در فصل تابستان اگر وضعیت منابع سطحی آب تهران مناسب نباشد، برنامه قطع آب مشترکان پرمصرف اجرا خواهد شد، گفت: به هر حال قطع آب مشترکان پرمصرف توسط مجلس به تصویب نرسیده است و سری قبل توسط شورای تأمین استان مجوز آن به شرکت آب و فاضلاب داده شده بود.

وی افزود: به هر حال در برخی کشورهای پیشرفته نیز وقتی وضعیت بارش‌ها و منابع آب خوب نباشد، جریمه‌هایی برای برخی مصارف غیرضرور اعمال می‌شود.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...