نسخه چاپی

ماجرای قصور پزشكی در عمل جراحی آیت الله هاشمی شاهرودی

موضوع سفر درمانی آیت الله شاهرودی به آلمان برای برخی سئوالاتی ایجاد كرد اما باهنر پرده از علت اصلی این موضوع برداشت.

به گزارش نما «محمدرضا باهنر»، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخشی از گفتگویی که با یکی از روزنامه‌ قانون (نزدیک به جریان اصلاح طلب) داشته درباره علت اصلی سفر درمانی «آیت الله هاشمی شاهرودی»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آلمان پرده برداشته است.

حضور آیت الله شاهرودی در آلمان جنجال‌ساز شد و بسیاری انتقاد داشتند که چرا رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام در ایران عمل جراحی انجام نداده است اما وی پس از بازگشت به ایران بدون اشاره به اشتباه پزشکی که در جریان مداوا در یکی از بیمارستان‌های ایران انجام شده بود، بیان داشت:‌

»یک سال است مبتلا به مشکلی در روده شده بودم. بعد از مدت ها مشخص شد غده در روده بزرگ است؛ بنابراین به اطبا مراجعه کردم. البته دوستان اصرار می کردند برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم. من در مشهد و تهران به دکتر مراجعه کردم و در بیمارستان ساسان دو عمل جراحی داشتم که بعد از مدتی مشکل دیگری در کلیه چپ من ایجاد شد که پزشکان بر سر معالجه من دچار اختلاف نظر شدند. برخی از آنها بر عمل جراحی اصرار داشتند و برخی اعتقاد به جراحی نداشتند. بالاخره به دلیل غده دوم که بزرگ شده بود، مجبور شدم عمل کنم و این عمل را در بیمارستان ساسان انجام دادم.»


عیادت پرفسور سمیعی از آیت الله هاشمی شاهرودی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «همین اختلاف نظرهای پزشکان باعث شد هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد.»

اما باهنر با افشای اصل موضوع بیان داشت:

«برخی نیز می‌گفتند که جناب آقای شاهرودی بیمارند و شاید ریاست‌ مجمع تشخیص نتوانند انجام دهند. ایشان بیماری داشتند و به درمان نیاز بود. بعد کار به جایی که قرار شد عمل جراحی انجام دهند رسید. در عمل جراحی که انجام شد غده‌ای کلیه ایشان را گرفته بود. در اتاق عمل قرار بود غده را بردارند که کلیه را برداشتند. یعنی پزشکان چاره‌ای نداشتند و لحظه ای باید تصمیم می‌گرفتند اما در هر صورت کلیه را اشتباه برداشتند و پاتولوژی کردند و مشاهده شد که کلیه سالم است و می‌شد همان غده را بردارند.»

جالب اینجاست پیش از این، «ایرج حریرچی»، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ادعای قصور پزشکی در مورد درمان یکی از مقامات سیاسی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، غیر مسئولانه و خلاف است.

وی قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری وی هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.

۱۳۹۶/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...