نسخه چاپی

"جواد عزتی" به پردیس آزادی می‌آید

چهارمین روز از اكران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی آزادی امروز ساعت 14:30 با فیلم "كار كثبف" ساخته خسرو معصومی آغاز خواهد شد.

به گزارش نما، چهارمین روز از اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی آزادی امروز ساعت 14:30 با فیلم "کار کثیف" ساخته خسرو معصومی آغاز خواهد شد.

فیلم سینمایی "دارکوب" ساخته بهروز شعیبی نیز آخرین فیلم از چهارمین روز پردیس سینمایی آزادی در جشنواره فیلم فجر است که در ساعت 22:00 اکران می شود.

کار کثیف

فیلم سینمایی "کار کثیف" به نویسندگی و کارگردانی "خسرو معصومی" شنبه 21 آبان ماه ساعت 14 در پردیس ملت رونمایی خواهد شد.

پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار کاشانی، مهران نائل، اکبر معززی، نیکان فهیم نیا، کامران فیوضات، مسعود فروتن، آرزو ابی‌زاده، پیام احمدی نیا، ابراهیم عمادی، مهرداد فلاحتگر، حماسه دولتشاهی، رضا یوسفی، مهدی جمشیدی، مهدی میراکبری، علی محمدی، سیمون باغداساریان، حسین زمانی، وحید حبیبیان، علی بهمنش، مرجان نکویی، نیما مهتابی، ساجده مرادپور، امیر پاسبان، امیرحسین آصفی، بهادر اونلو بازیگران یکی از پربازیگرترین فیلم های جشنواره فجر امسال هستند.

"کار کثیف" مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می پردازد. در این فیلم پدرام شریفی نقش اول را بر عهده داشته و درگیر مشکلات و خلافکاری های اجتماعی می شود و به همین دلیل مشکلات فراوانی روبروی وی قرار می گیرد.

فیلم کار کثیف با توجه به حضور تعداد زیادی از بازیگران از همان ابتدا نشان می دهد که چندان نباید به دریافت سیمرغ بازیگری امیدوار باشد.

رسم عاشق کشی، تابو، خرس، پر پرواز، جایی در دور دست و دلباخته از جمله آثار سینمایی است که خسرو معصومی کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

خسرو معصومی متولد 1334 بهشهر، فارغ التحصیل سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وی از سال 1355 فعالیت خود را در سینمای آزاد بندرعباس آغاز کرد و از اوایل دهه 1360 با کارگردانی فیلم های کوتاه و بلند ادامه فعالیت داد.

سپس اولین فیلم سینمایی خود را در سال 1365 با نام «ملاقات» ساخت.همه‌ی حضورهای بین المللی وی عبارتند از: فیلم دوران سربی سال 1986 شرکت در جشنواره های پزارو ایتالیا، پراگ، دهلی فیلم رسم عاشق کشی سال 2004 شرکت در جشنواره شانگهای چین برنده بهترین فیلم سال 2005 تقدیر شده در جشنواره های مسکو، دنور آمریکا، دانشگاه یو سی ال و دهلی فیلم جایی در دور دست سال 2006 شرکت در جشنواره قاهره مصر برنده بهترین کارگردانی فیلم باد در علفزار می پیچد سال 2008 شرکت در جشنواره پیونگ یانگ کره شمالی برنده بهترین کارگردانی سال 2007 شرکت در جشنواره بین الملل فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال 2008 تقدیر شده در جشنواره های سیاتل آمریکا، دانشگاه یو سی ال آمریکا فیلم خرس سال 2012 شرکت در جشنواره شانگهای چین برنده بهترین فیلم سال 2012 شرکت در جشنواره آسیاپاسفیک نامزد بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سال 2012 شرکت در جشنواره آنتالیا ترکیه نامزد بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سال 2012 شرکت در جشنواره اسلو نروژ تقدیر شده در بخش افق ها.

او همچنین در سال 2013 به عنوان داور بخش اصلی جشنواره شانگهای چین انتخاب شد و در همین جشنواره (به دلیل برنده شدن دوبار جایزه اصلی در این جشنواره) بزرگداشت وی برگزار شد.

بانو قدس ایران

فیلم مستند "بانو قدس ایران" به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی به زندگی همسر امام خمینی(ره) می پردازد

به گفته کارگردان بانو قدس ایران در تولید این اثر نه خودش و نه کسی او را سانسور کرده است.

شروع این پروژه از دی ماه ۹۴ قطعی شد و تحقیق یک سال طول کشید. مبنای شروع پروژه "بانو قدس ایران" این بود که از روز اول با بیت امام مخصوصا حاج حسن خمینی همه صحبت ها انجام شود، تحقیقات هم مورد تایید قرار گرفت. نزدیک ۶ ماه نگارش سناریوی مستند طول کشید و بسیاری در ساخت این اثر کمک کردند.

ویژگی "بانو قدس ایران" این است که کارگردانش اولین فیلمسازی است که وارد اندرونی بیت امام (ره) شد و این کار مسئولیت او را سنگین کرد. سال ها در اتاق امام خمینی (ره) که برای مهمانان بود باز نشده بود ولی به دستور حاج حسن خمینی این در باز شد.

رزاق کریمی کارگردان این اثر معتقد است این اثر متفاوت اوست و احساس می کند باید تکمیل تر شود. اگرچه این فیلم تمام شده و کسی فریمی را کم نکرده است اما هنوز مواردی هست که دوست دارد اضافه و نمایش داده شود.

این مستند برای رزاق کریمی به عنوان کارگردان لحظه های تکان دهنده زیادی داشت اما رابطه ویژه همسر امام با پسر بزرگشان به شدت تاثیرگذار بود به همین خاطر لحظاتی که به فوت مرحوم مصطفی پرداخته می شود و بیاناتی که همسر حضرت امام(ره) بعد از رحلت ایشان ابراز می‌کنند لحظات ویژه فیلم برای اوست.

تنگه ابوقریب

فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" به کارگردانی "بهرام توکلی" امسال در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

این فیلم جزو آثار دفاع مقدسی سینمای ایران است که در جشنواره امسال با سایر فیلم ها به رقابت پرداخته و از نگاه بسیاری از منتقدان یکی از شانس های اصلی سیمرغ بلورین در بخش های فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری محسوب می شود.

[جواد عزتی به پردیس آزادی می‌آید/دارکوب به روز چهارم سینمای مردمی هیجان می دهد+عکس]

در 21 تیرماه 1367، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی از جمله بازیگران اصلی هستند که در فیلم "تنگه ابوغریب" به ایفای نقش پرداخته اند.



بهرام توکلی متولد 1355 تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت های او میتوان به طراحی پوستر اشاره کرد.



توکلی تا به حال در کارنامه فیلمسازی خود اثری موفق به نام "پابرهنه در بهشت" را می بیند. وی برای این فیلم توانست سیمرغ بلورین بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر(بخش مسابقه فیلم های اول) را از آن خود نماید.

بیگانه، من دیگو مارادونا نیستم، برف سرخ، نزدیک تر، آسمان زرد کم عمق، پرسه در مه، اینجا بدون من، پابرهنه در بهشت و عقل سرخ نام 9 اثر سینمایی است که توکلی تاکنون کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

سایر عوامل اجرایی این فیلم عبارتند از: طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیورث عباسی، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.

دارکوب

فیلم سینمایی "دارکوب" به کارگردانی بهروز شعیبی در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم داستان اجتماعی روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد روایت می‌کند. برای سنین 13 تا 30 سال به خصوص دختران است که با مسایل ناگفته ای روبه رو هستند. موضوع فیلم مهم است و روی آن بسیار تحقیق شده و شاید سن کمتر از 13 سال، نقطه مشترکی با فیلم پیدا نکنند.

در خلاصه این فیلم آمده است هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

عوامل دارکوب عبارتند از: کارگردان: بهروز شعیبی/ نویسنده: حسین تراب نژاد و آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از بهروز شعیبی/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ صدابردار: کامران کیان ارثی/ طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف/ طراح گریم: فاطمه کمالی و زهرا کمالی/ بازیگردان: علی صلاحی/ دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان/ مدیر برنامه‌ریزی: امیر سلیمانی/ مدیر تدارکات: امیر اسکندری/ جانشین تهیه: فیاض هوشیار پارسیان/ دستیار تهیه: محسن خواجه افضلی/ منشی صحنه: غزل رشیدی/ دستیار فیلمبردار: محمد عزت‌خواه/ جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک/ عکاس: مریم تخت کشیان/ مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق لواسانی/ مدیر تولید: کامران حجازی/ تهیه‌کننده: سیدمحمود رضوی/ محصول: موسسه سینمایی سیمای مهر

بازیگران: مهناز افشار, امین حیایی, سارا بهرامی, جمشید هاشم پور, هادی حجازی فر, طوفان مهردادیان, نگار عابدی, شادی کرم‌رودی, ثریا حلی, آتیه جاوید, علیرضا کی منش, ندا عقیقی

"دارکوب" چهارمین فیلم بهروز شعیبی بعد از فیلم‌های "سیانور"، "دهلیز"، "باغ آلوچه" در مقام کارگردان و سومین فیلم سینمایی بهروز شعیبی است که مانند دو فیلم قبلی او، سیدمحمود رضوی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

مهناز افشار و امین حیایی پیش از این در فیلم‌های "کما"، "چه کسی امیر را کشت"، "آکواریوم" و "پوپک و مش ماشاالله" تجربه همکاری با یکدیگر را داشتند.

موضوع این فیلم عاشقانه دغدغه مهم فعالان اجتماعی است که پس از مدتها تحقیق بالاخره ساخته شد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...