نسخه چاپی

استقبال سرد از پیش فروش سكه

پیش فروش سكه درحالی از صبح امروز در شعب منتخب بانك ملی آغاز شد كه مشاهدات میدانی و گزارش های رسیده به خبرنگار ما نشان میدهد كه استقبال مردم چندان چشم گیر نبوده است.

به گزارش نما، مدیران بانک ملی پیش بینی کرده بودند که در حراج سکه بیش از 16 میلیون قطعه سکه به فروش برسد. طبق آنچه مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفته، پیش بینی این است که در طرح پیش فروش سکه که از ساعت 7 صبح امروز 17 بهمن در شعب منتخب این بانک آغاز می شود حدود 16 میلیون قطعه سکه فروخته و بیش از یک میلیون نفر مراجعه کنند.

مراجعه به چندین شعبه منتخب بانک ملی حکایت از آن دارد که تمامی شرایط برای پیش فروش سکه تمام بهار آزادی مهیاست اما سامانه واریزی که پول اخذ شده از مشتریان بابت پیش خرید به آن واریز شود، هنوز باز نشده است.

از سوی دیگر داشتن حساب در بانک ملی از دیگر شرایط این پیش خرید است. هر مشتری باید قبل از مراجعه به شعبه به تعدادی که قصد خرید سکه دارد، پول به حساب خود نزد بانک ملی ایران واریز کند و سپس به شعب منتخب مراجعه و نسبت به پیش خرید سکه اقدام کند.

خریداران، برای تحویل سکه های پیش خرید شده در زمان سررسید فقط می توانند به شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده مراجعه کنند.

طرح پیش فروش سکه با هدف پوشش تقاضای مصرفی خانوارها و تقاضای سرمایه گذاری، از امروز در یک هزار و 131 شعبه بانک ملّی ایران آغاز شده است.

براساس این طرح سکه های تمام بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی(ره) که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به متقاضیان فروخته خواهد شد.

همه افراد بالای 18 سال با داشتن کارت ملی به هر تعداد و بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد می توانند سکه پیش خرید کنند. سکه ها در دو سررسید 6 ماهه و 1 ساله به متقاضیان تحویل خواهد شد.

ودیعه دریافتی برای هر قطعه سکه 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) است و مابه التفاوت قیمت آن در زمان تحویل سکه به قیمت روز دریافت خواهد شد. برای سکه های تحویلی در سررسید شش ماهه 4 درصد و برای سکه های تحویلی در سررسید یک ساله 9 درصد تخفیف از قیمت روز تحویل در نظر گرفته شده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز از آنها دریافت نمی شود. براین اساس با توجه به سرمایه یک میلیون تومانی نرخ سود برای پیش خرید سکه در دوره شش ماه حدود 11 درصد و در دوره یک ساله 15 درصد خواهد بود.

۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...