نسخه چاپی

گلایه دانشجویان از بی‌ توجهی مسئولان

نشست‌های سالیانه و میان‌دوره‌ای اتحادیه‌های مختلف دانشجویی بدون حضور مسئولان دولتی علیرغم دعوت‌ پی در پی از آنها برگزار شد.

به گزارش نما، در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هستیم، انقلابی که جنبش دانشجویی در آن نقشی تاثیرگذار و غیرقابل انکار دارد. امام خمینی(ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به دانشگاه و دانشجو داشتند. بعد از امام(ره) نیز در خصوص توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان هم نیازی به توضیح نیست و نشست‌های متعددی که دانشجویان با رهبری دارند نشان دهنده این اهمیت است. با این حال عدم توجه دولت و مسئولان دولتی به دانشجویان از مسائلی بوده که همواره باعث گلایه دانشجویان شده است.

اخیر اتحادیه‌های دانشجویی کشور هر کدام نشست های میاندوره‌ای و سالیانه خود را برگزار کردند و علیرغم اینکه سخنرانان مختلفی در این نشست‌ها حضور داشته و سخنرانی کردند، اما جای خالی دولتمردان و مسولان دولتی همواره خالی بوده‌است و این در حالی‌ است که نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و معاون قوه قضائیه در نشست‌های این اتحادیه‌های دانشجویی حاضر شدند.

* عدم پاسخ دولتمردان به دعوت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در همین رابطه به فارس گفت: ما در سی و چهارمین نشست میان‌دوره‌ای اتحادیه که اخیرا برگزار شد، « مسئول مردمی، نظارت همگانی» را به عنوان شعار محوری نشست انتخاب کردیم، این شعار هم در چارچوب گفتمان انقلاب، رهبری و امام (ره) است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات و بیانات امام و رهبری در خصوص مسئول مردمی، تاکید کرد: در همین خصوص سعی کردیم از مسئولانی که فکر می‌کنیم این دو شاخصه را بهتر رعایت می‌کنند و همچنین از قوای مختلف برای حضور و بیان نظرات و دیگاه‌ها دعوت کردیم.

کوهی‌مقدم اظهار داشت: ما برای همه مسئولان دولت برای حضور در جمع دانشجویان دعوت‌نامه ارسال کردیم ولی متاسفانه هیچکدام به دعوت ما پاسخی ندادند و حضور پیدا نکردند. البته برخی از مسئولان حتی حاضر نیستند پاسخ خبرنگاران را بدهند حال چه برسد به اینکه بخواهند در نشست‌های دانشجویی شرکت کنند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: مسئولان دولت حتی شرایطی را فراهم نکردند که ما در خدمت معاونان آنها باشیم تا دانشجویان سوالات و ابهاماتی را که در ذهن خود دارند را از آنها بپرسند.

وی اضافه کرد: از قوه قضائیه هم از آقایان لاریجانی و اژه‌ای دعوت کردیم که آقای اژه‌ای با یک برخورد خوب و دانشجو پسند و با یک دید باز در جلسه ما حضور پیدا کرد و حتی موافقت کرد زمان جلسه را بیشتر کنیم تا دانشجویان سوالات خود را بپرسند و به جز مواردی که منع قانونی وجود داشت بدون لکنت زبان به سوالات پاسخ داده شد و همان‌طور که دیدید این نشست بازتاب بسیار خوبی هم در رسانه‌ها داشت مخصوصا موضوع پرونده سعید طوسی و جاسوس هسته‌ای.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئولان اگر قصد دارند مردم و بدنه جامعه را نسبت به اقدامات و فعالیت‌های خودشان توجیه کنند و آنها در مسیر همراه کنند راهی جز ارتباط‌گیری و حضور در جمع با دانشجویان ندارند چون آنها این فرصت را ندارند تا همزمان با همه مردم ارتباط پیدا کرده و آنها را توجیه کنند ولی دانشجویان به عنوان بدنه نخبگانی جامعه این توانایی را دارند.

وی گفت: برای مثال در بحث برجام هم دیدیم علیرغم پیگیری‌های تشکل‌های دانشجویی هیچ فردی از وزارت خارجه برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخ به سوالات آنها معرفی نشد. اخیرا هم این بحث مطرح شد که چرا این اقدام انجام نمی شود. اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و دفاتر این اتحادیه در سراسر کشور در همین رابطه آمادگی میزبانی از مسئولان وزارت خارجه را برای برگزاری مناظره در خصوص برجام دارد و از همین جا هم این آمادگی را اعلام می‌کنیم.

* مسئولین دولتی فقط ایام انتخابات بین مردم و دانشگاهیان حضور پیدا می‌کنند

محمدرضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در این رابطه به فارس گفت:
ما شاید بالای 15 نفر از مسئولان دولتی را برای نشست سالیانه اتحادیه دعوت کردیم از وزرا گرفته تا مسئولان مختلف دولتی، ولی متاسفانه پاسخی به ما داده نشد.

وی افزود: متاسفانه مسئولین دولتی فقط ایام انتخابات و زمانی که نیاز به رای مردم دارند در بین مردم و دانشگاهیان حضور پیدا می‌کنند.

گلرو تصریح کرد: در دولت گذشته و در زمان انتخابات مدیران بسیاری وجود دارند که خودشان با دانشجویان ارتباط می‌گرفتند و در جمع آنان حضور می یافتند ولی بلافاصله بعد از انتخابات تغییر رویه داده‌اند.

به گزارش فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی دیگر هم در دوره‌های مختلف همواره به عدم پاسخگویی مسئولان به دعوت آنها گلایه داشته اند و با بیانیه‌ها و مصاحبه‌های مختلف این انتقاد و گلایه را بارها مطرح کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد آنچنان تاثیری نداشته است.


۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...