نسخه چاپی

حقانی در گفتگو با نما:

بی توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی به تشدید آلودگی هوا كمك خواهد كرد

عکس خبري -بي توجهي به توسعه حمل و نقل عمومي به تشديد آلودگي هوا کمک خواهد کرد

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: رفع مشكل آلودگی هوا و مساله ترافیك شهر تهران دو مقوله ای است كه خواست مردم به حساب می آید و باید از طریق راهكارهای عملی برطرف شود اما بی توجهی به ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم توسعه آن این دو مشكل را تشدید خواهد كرد.

محمد حقانی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با نما با بیان اینکه زمانی قرار بود مترو برای مردم رایگان باشد و یارانه آن را دولت و شهرداری پرداخت کنند گفت: با توجه به اینکه اکثر کسانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند اقشار کم درآمد جامعه هستند به نظر می رسد افزایش قیمت در این زمینه منطقی نیست و موجب بروز مشکلات فراوانی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در طول سالها افزایش قیمت بلیط مترو بر اساس تورم بوده است اظهار داشت: اگر استدلال منطقی برای افزایش قیمت وجود داشته باشد مشکلی وجود ندارد اما طرح غیر منطقی و افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت ها تنها مانع استفاده اقشار مختلف مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی نخواهد بود.
وی در ادامه اذعان داشت: یک مساله جدی مورد طرح این است که آیا تعداد نیرویی که در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند با خدماتی که اراپه می دهند هم خوانی دارد که باید به صراحت گفت عدم تناسب بین این مساله و تحمیل آنها باعث افزایش بهای خدمات برای مردم می شود و دود آن به چشم مردم می رود.
وی تصریح کرد: رفع مشکل آلودگی هوا و مساله ترافیک شهر تهران دو مقوله ای است که خواست مردم به حساب می آید و باید از طریق راهکارهای عملی برطرف شود اما بی توجهی به ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم توسعه آن این دو مشکل را تشدید خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه توجه به بخش خصوصی در جهت رفع موانع می تواند راه گشا باشد بیان داشت: ‌افزایش حمل و نقل عمومی از طریق بخش خصوصی می تواند یکی از راهکارهایی باشد که امروز بسیار دارای اهمیت است به ویژه توسعه ناوگان ریلی کشور که کمک شایانی در رفع آلودگی هوا شهر تهران دارد.
حقانی با اشاره به اینکه تجربه ناوگان ریلی یا همان مترو در دنیا به وضوح دیده می شود تشریح کرد: در تمامی کشورهای بزرگ دنیا شاهد هستیم که تا چه میزان مترو توانسته در حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک موثر باشد و باید با تاثیر از این تجربه ی بزرگ به رفع بسیاری از مشکلات کمک کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است راه هایی که در دنیا در حال تکرار است وامتحان خود را پس داده است در کشور ما نیز با کمک بخش خصوصی انجام شود تا به نتایج مطلوبی برسیم.

۱۳۹۶/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...