نسخه چاپی

مراقبت از نفس با توسل به حضرت زهرا(س)

كارشناس علوم قرآنی گفت: همین كه فرد مقید شود روزی چند بار به حضرت زهرا(س) سلام دهد، در تسبیحات حضرت یادشان كند و در جلساتی كه در آنها از اهل بیت یاد می شود، شركت داشته باشد، این مساله، زمینه ساز اعمال شایسته در افراد بوده و فرد بدین گونه به معنویت و مراقبت از نفس پرداخته است.


به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین وحیدی کارشناس علوم قرآنی درباره جامعه فعلی و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در برابر ظلم سکوت نکردند و این در سیره رفتاری ایشان وجود دارد اما می بیینم که با وجود چنین الگویی بارز، جامعه امروز با سیره بانوی بزرگوار اسلام فاصله دارد.

وی در همین راستا افزود: بزرگترین ضربه را از کسانی می خوریم که در جامعه سکوت می کنند. عمل امام حسین(ع) تحریف می شود و بسیاری سکوت می کنند، عده ای فتنه به پا کرده و در جریان آن بسیاری سکوت می کنند. در تمامی اتفافاتی که می افتد بیشترین گروه را ضالین تشکیل می دهند که هر روز در نمازهایمان از خدا می خواهیم ما را جزو ضالین قرار ندهد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره مبارزات حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: بیشترین مبارزات حضرت زهرا(س) با ضالین و ساکتین است. ایشان دست فرزندانش حسنین را می گرفتند، به در خانه کسانی که سکوت کردند رفته و از آن ها خواستند که بیایید از ولایت دفاع کنید، ولایت تنهاست. اما این افراد زیر بار نرفته و باعث خانه نشینی 25 ساله امیرالمومنین علی (ع) می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی به اعمالی که به افزایش معنویات و مراقبت از نفس در دهه دوم ایام فاطمیه کمک می کند اشاره کرد و توضیح داد: شرکت در مجالس توسل به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین راه حل است. اشک و گریه عزادار در جلسات سوگواری ،بسیاری از گناهان و کوتاهی ها را جبران می کند. اصل فلسفه ایام فاطمیه شناخت فکر حضرت فاطمه زهرا(س) و عمل کردن به افکار و اندیشه های بانوی بزرگوار اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: همین که فرد مقید شود روزی چند بار به حضرت زهرا(س) سلام دهد، در تسبیحات حضرت یادشان کند و در جلساتی که در آنها از اهل بیت یاد می شود، شرکت داشته باشد، این مساله، زمینه ساز اعمال شایسته در افراد بوده و فرد بدین گونه به معنویت و مراقبت از نفس پرداخته است.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...