نسخه چاپی

اظهارات مون جائه این درباره مذاكره دو كره

رئیس‌جمهور كره جنوبی آغاز مذاكرات میان دو كره را بسیار محتمل دانست، ولی گفت هنوز برای صحبت كردن درباره آن زود است.

به گزارش نما، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، روز شنبه اعلام کرد هنوز برای صحبت کردن درباره زمان و احتمال دیدار وی با رهبر کره شمالی بسیار زود است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در آینده نزدیک دیدار کند، گفت: احتمالات بسیاری وجود دارد، اما گمان می‌کنم هنوز برای صحبت کردن درباره آن‌ها زود است.

رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در بازدید از مرکز مطبوعاتی بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ مطرح کرد که در شرق سئول واقع شده است.

او به خبرنگاران گفت: در انتظار آن هستیم که مذاکرات دو کره،گفتگو‌های آمریکا با کره شمالی و خلع سلاح شبه جزیره کره را به دنبال داشته باشد.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین از مشارکت کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ قدردانی و تاکید کرد این اقدام به برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در فضایی امن و مسالمت‌آمیز کمک کرد.

احتمال برگزاری سومین اجلاس بین دو کره هفته گذشته و به دنبال آن قوت پیدا کرد که خواهر کیم جونگ اون نامه‌ای را از جانب رهبر کره شمالی تحویل مون جائه این داد و در آن نامه از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ در نزدیکترین زمان ممکن دعوت شده بود.

کره شمالی در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ اقدامات تحریک آمیز نظامی را انجام داد که موجب نگرانی‌ها درباره امنیت ورزشکاران و افرادی شد که برای شرکت در این بازی‌ها به کره جنوبی سفر کرده بودند.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...