نسخه چاپی

پور مختار در گفتگو با نما:

برخورداری از هوای پاك حق مردم است

عکس خبري -برخورداري از هواي پاک حق مردم است

عضو كمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی گفت: حق مردم برخورداری از هوای سالم است چرا كه جان مردم در خطر است انتظار می رفت در این دولت با تغییر مدیریت ها اقداماتی برای رفع الودگی صورت گیرد ولی متاسفانه تفاوتی صورت نگرفته ونیاز به پیگیری لازم مجلس در این رابطه است

محمدعلی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به عملکرد مسئولین در شرایطی که پایتخت وبسیاری از کلان شهر ها با آلودگی شدید روبرو هستند، گفت: به نظر می رسد این نوع عملکرد قابل قبول نیست و هیچ برنامه ای از سوی شهرداری تهران برای پایتخت واز سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای کل کشور ارائه نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه نشده است،اظهار داشت: مسئولان باید مشخص کنند که چه کاری می خواهند انجام دهند چه برنامه ای دارند و چقدر بودجه و هزینه لازم است تا بتوان این مشکل را حل کرد.
وی افزود: در واقع دولت به طور کلی در بودجه مبلغ هنگفتی پول برای این سازمان ها پیشنهاد می دهد و توقع دارد که مجلس تصویب کند واین پول در اختیار آنها قرار گیرد وبعد هم هیچ کاری نکنندو شرایط همانی باشد که پیشتر بوده است.
وی بیان داشت: امروز با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بخصوص آلودگی هوا در پایتخت وکلان شهر ها سازمان های مسئول از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، دولت و شهرداری باید به خود زحمت بدهند وبا بررسی علل واقعی آلودگی ها به ارائه برنامه کارآمد برای رفع مشکل و تعیین کارشناسانه میزان بودجه وهزینه لازم و مدت زمان مشخص برای مشاهده تغییرات محسوس بپردازند.
پورمختار با اشاره به اینکه مجلس ذهنیت منفی از عملکرد این سازمان ها دارد،اذعان داشت: به دلیل اینکه تا به حال در این رابطه کار مفید وبرنامه عملی انجام نشده مجلس نمی تواند بی ضابطه اقدام تصویب تخصیص پول وهزینه کند که هیچ کاری هم انجام نشود.
وی تصریح کرد: امروز دولت فقط به تعطیل کردن مدارس روی آورده واز اصل کار وبررسی علل ورفع مشکل در رابطه با آلودگی هوا غفلت نموده است و قطعا دولت ومسئولان امر اگر دست به عمل بزنند و اقدام به شفاف سازی کنند که بودجه را چکار می کنند قطعا" مجلس با تخصیص بودجه های لازم به یاری دولت خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه امروز حمل ونقل عمومی دارای مشکلات اساسی است،توضیح داد: شهرداری و دولت به این امر بهای چندانی نمی دهد و تصمیم برای بالا بردن قیمت مترو واتوبوس دارند که اقدامی کاملا در تضاد با رفع مشکل آلودگی هوا است و شهرداری باید به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: امروز نگاه شهرداری برای شهر صرفا" نگاه درآمد زایی است واز رفع مشکل آلودگی هوا وترافیک غافل شده و می خواهند با دست در جیب مردم کردن فقط به افزایش بودجه خود بپردازند.
وی در پایان خاطر نشان کرد:حق مردم برخورداری از هوای سالم است چرا که جان مردم در خطر است واین رفتار دولت وشهرداری نشان از بی کفایتی است و انتظار می رفت در این دولت با تغییر مدیریت ها اقداماتی برای رفع آلودگی صورت گیرد ولی متاسفانه تفاوتی صورت نگرفته ونیاز به پیگیری لازم مجلس در این رابطه است.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...