نسخه چاپی

كسری بودجه آمریكا چگونه تامین می‌شود؟

واشنگتن تایمز نوشت كه تاكید دولت ترامپ برای رفع محدودیت فروش سلاح به كشورهای خارجی با هدف تحقق وعده انتخاباتی رئیس جمهور آمریكا و انرژی بخشیدن دوباره به اقتصاد این كشور كسری بودجه تجاری آن صورت می گیرد.

به گزارش نما، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درصدد نهایی کردن طرحی است که فروش سخت افزارهای نظامی آمریکایی به کشورهای سراسر جهان را به طرز چشمگیری افزایش می دهد و مسیر را برای انجام معاملات سریع تر و بزرگ تر میان آمریکا و کشورهای اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا که با محدودیت ها و موانعی در زمینه خرید تجهیزات دفاعی آمریکایی روبرو هستند، هموار می کند.

مقامات آمریکایی درصدد هستند تا سهم مهم فعلی خود تجارت جهانی سلاح را گسترش دهند و در عین حال متحدان قدیمی خود را ترغیب کنند تا به رغم وجود برخی موانع در خرید سلاح های آمریکایی، به سراغ تجهیزات نظامی ساخت چین، روسیه و اسرائیل نروند.

سیاست جدید دولت آمریکا شامل تقویت پروسه تائید قراردادهای تسلیحاتی و در عین حال همکاری با شرکت های دفاعی آمریکا برای تولید نسخه های ارزان تر با قابلیت صادرات از روی نمونه تجهیزات آمریکایی است تا از این طریق مسیر فروش این تجهیزات آمریکایی به کشورهایی که واشنگتن از آنها دوری کرده است، فراهم شود.

بر این اساس، در حالیکه سیاست نهایی دولت در زمینه فروش سلاح هنوز نهایی نشده است، مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و وزارت خارجه پیشتر در راستای گسترش تهاجمی بازار تسلیحات آمریکایی وارد عمل شده اند.

مقامات آژانس همکاری امنیتی دفاعی که بخش مسئول پنتاگون در زمینه تسهیل فروش تسلیحات آمریکا است، در تاریخ 14 فوریه، از فروش مجموعه ای سلاح به کویت، فنلاند و هلند به ارزش بیش از 1.3 میلیارد دلار خبر داد که بیشترین بخش این فروش تسلیحاتی شامل 1.19 میلیارد دلار به آمستردام به منظور ارتقاء ناوگان بالگردهای تهاجمی آپاچی AH-64D آن است.

واشنگتن تایمز نوشت که تاکید دولت ترامپ برای رفع محدودیت فروش سلاح به کشورهای خارجی با هدف تحقق وعده انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا و انرژی بخشیدن دوباره به اقتصاد این کشور کسری بودجه تجاری آن صورت می گیرد و کاخ سفید در عین حال از دیپلمات های آمریکایی در خارج از این کشور خواسته است تا خریداران احتمالی سلاح را برای خرید سلاح های آمریکا تحت فشار قرار دهند.

بر اساس آمار پنتاگون،‌ فروش خارجی شرکت های تسلیحاتی آمریکا از سال 2016 تا 2017، به میزان 8.3 میلیارد دلار افزایش داشته است و تولیدکنندگان سلاح در آمریکا سال گذشته 41.9 میلیارد دلار در تولید تسلیحات پیشرفته و فروش آنها به ارتش های خارجی پیشرفت داشته اند.


۱۳۹۶/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...