نسخه چاپی

علیرضا اكبرپور در گفت و گو با مشرق:

پول عربها حریف گلوله استقلال نشد/استقلال تیم آسیایی است و صعود می‌كند

پیشكسوت استقلال گفت: استقلال در دیدار با الهلال اینقدر خوب و با قدرت ظاهر شد كه به نظر رسید تیم قلدر عربستانی ضعیف است در حالی كه هرگز اینگونه نبود.

به گزارش نما – تیم استقلال در گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با برد مقابل الهلال 4 امتیازی شده و در صدر جدول گروه خود قرار گرفت. این پیروزی از هر نظر برای طرفداران فوتبال حائز اهمیت بود و از طرفی به استقلال هم کمک کرد تا برای صعود به دور بعد اندوخته بهتری داشته باشد.

علیرضا اکبرپور در گفت و گو با مشرق، درباره برد استقلال مقابل الهلال به بازی مقتدرانه این تیم در رویارویی با یکی از بهترین تیمهای آسیا اشاره کرد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*الهلال همیشه خوب است

اینکه بگوییم الهلال، الهلال همیشگی نبود را اصلا قبول ندارم. اگر این تیم، استقلال را شکست می داد الان همه اظهار نظرها عوض شده بود. این تیم در بازی با استقلال هم قلدر و هم قوی بود.

*استقلال متحول شده

تیم استقلال به طور کلی به سبکی بازی می کند که کاملا مشخص است متحول شده و فوتبالی زیبا را در زمین ارائه می کند. این را در همه بخش های تیم می توان دید و حس کرد.

*استقلال تیم آسیایی است

با توجه به سابقه حضور استقلال در آسیا این تیم در دل همه رقبایی که با آنها رودررو می شود ترس می اندازد و این تیم یک تیم آسیایی با همه پارامترهای خودش است.

امید ابراهیمی به همراه وریا غفوری از دونده ترین بازیکنان استقلال در مصاف با الهلال بودند
*دوندگی گلوله استقلال بود!

در فوتبال اصل مهمی به نام دوندگی وجود دارد. اگر بهترین تاکتیک را هم داشته باشید ولی بدون دوندگی مثل اسلحه بدون گلوله هستید که استقلال این گلوله را داشت و با دوندگی اش به خوبی الهلال را از کار انداخت.

*رقابت نابرابر را بردیم

الهلال میلیون ها دلار برای خرید بازیکنانش هزینه کرده است. از مربی گرفته تا بازیکنان 5 میلیون یورویی اینها همه فاصله دو تیم به لحاظ مادی را نشان می دهد ولی در فوتبال پول همیشه ضامن برد نیست و حریف استقلال نشد.

*غیرت ایرانی را دیدیم

وقتی استقلال روبروی تیم های عربی بازی می کند با غیرت جلو می رود. ما خودمان هم در دوران بازیگری مان این را حس داشتیم. در دیدار با الهلال به ویژه وقتی آنها برای ادای احترام به کشته شدگان در سانحه هوایی آن رفتار را کردند این موضوع بیشتر روی بچه های استقلال تأثیر گذاشت.

*گل به خودی یعنی ضعف

اینکه استقلال با گل به خودی برنده شد و کاری نکرده از ریشه غلط است. تا وقتی استقلال به دروازه حریف فشار نیاورد که آنها گل به خودی نمی زنند. این یعنی حریف ضعف داشته که این اتفاق برایش رخ داده است.

مامه تیام مهاجم سنگالی استقلال پایه گذار تک گل پیروزی بخش استقلال بود
*تیام به درد استقلال می خورد

در بازی قبل مقابل الریان که تیام یک نیمه بازی کرد گفتم این بازیکن به درد استقلال می خورد. تازه او اولین بازی اش را مقابل الهلال از ابتدا در ترکیب فیکس بود و در هفته های بعد با هماهنگی بیشتری که بدست بیاورد بیشتر از او خواهیم شنید.

*استقلال از گروهش صعود می کند

بازی زیبا و روانی که استقلال در مصاف با الهلال به نمایش گذاشت بیانگر این واقعیت است که می تواند در ادامه راه و در این گروه (D) به رغم دشواری کار به دور بعد رفته و صعود کند.

۱۳۹۶/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...