نسخه چاپی

تأكید بر لزوم شفافیت نظام بودجه‌ریزی كشور

عکس خبري -تأکيد بر لزوم شفافيت نظام بودجه‌ريزي کشور

نماینده بم در مجلس بر لزوم شفافیت و تمركززدایی نظام بودجه‌ریزی كشور تأكید كرد و گفت كه ضرورت تصویب فوریت طرح الزام دولت به تمركززدایی بسیار روشن است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) یک‌فوریت طرح الزام دولت به تمرکز‌زدایی را مورد بحث و بررسی قرار داده و با 112 رأی موافق، 38رأی مخالف و 20 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در این جلسه غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در خانه ملت طی سخنانی به عنوان مخالف یک فوریت طرح مذکور، اظهار داشت: این موضوع امر مهمی است اما اینکه آن را در قالب یک طرح فوریتی در مجلس مطرح کنیم، به نظرم کافی نیست.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه تلاش دارد اصلاح قانون نظام بودجه‌ریزی کشور را به تصویب برساند و باید بدانیم برای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی کشور باید متن جامعی تهیه شود.

کاتب ادامه داد: اینکه ما یک قانون حیاتی مجلس را بخواهیم در قالب یک طرح بیاوریم، باعث می‌شود از سایر مباحث مغفول بمانیم.

نماینده گرمسار در خاتمه سخنانش تصریح کرد: ما از نمایندگان طراح این طرح می‌خواهیم که آن را پس بگیرند تا کمیسیون برنامه و بودجه قانون اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور را به تصویب برساند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به عنوان موافق فوریت طرح الزام دولت به تمرکززدایی، گفت:‌این موضوع بسیار روشن و شفاف است و ضرورت تصویب این طرح خیلی روشن است.

وی افزود: رویکرد دولت تمرکززدایی است و برنامه دولت چنین چیزی بوده و هست و می‌خواهد انجام دهد، ما هم باید کمک کنیم تا این رویکرد انجام شود.

غضنفرآبادی بر همین اساس یادآور شد: طبق آیین‌نامه داخلی، دولت موظف است تا پانزدهم آذرماه هر ساله لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، از این رو اگر فوریت این طرح به تصویب نرسد، فوت فرصت اتفاق میافتد و این طرح به بودجه امسال نمی‌رسد، بنابراین احساس می‌شود که ضرورت دارد طرح مذکور به سرعت رسیدگی شود.

نماینده بم در خانه ملت در خاتمه گفت: بزرگترین مزیت تصویب این طرح، ایجاد شفافیت در نظام بودجه‌ریزی است.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...