نسخه چاپی

واكنش فعالان یمنی به اظهارات عادل الجبیر درباره مردم یمن

دروغ‌پردازی‌های وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره میزبانی بیش از یك میلیون آواره یمنی در عربستان، با واكنش فعالان یمنی روبرو شد.

به گزارش نما، سخنان اخیر عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که گفت عربستان میزبان بیش از یک میلیون آواره یمنی است و برای آنها فرصت شغلی ایجاد کرده است، با انتقاد فعالان یمنی روبرو شد.

فعالان یمنی تأکید کردند سخنان الجبیر در این باره دقیق نیست و تلاشی برای ترمیم وجهه عربستان در جهان است. این فعالان یمنی سخنان توهین آمیز عادل الجبیر نسبت به مردم یمن را سقوط دستگاه دیپلماسی سعودی توصیف و تأکید کردند یمنی ها در عربستان پناهجو نیستند، بلکه کارگر و کارمندانی هستند که در ساختن این کشور مشارکت داشته اند و دهها سال است در آن کار می کنند.

این فعالان یمنی تأکید کردند کارگران یمنی در عربستان نه تنها از دولت این کشور پولی دریافت نمی کنند، بلکه عوارض هم پرداخت می کنند، بنابراین نمی توان آنها را که دهها سال است در عربستان زندگی می کنند پناهجو دانست.

توفیق الحمیدی، فعال یمنی در مصاحبه با الجزیره گفت: «اقدام عادل الجبیر در توصیف کردن یمنی های مقیم عربستان به عنوان پناهجو، فقط برای مصرف در برابر اروپایی ها بود. اصطلاح پناهجو، یک اصطلاح حقوقی است که شرایط قانونی بین المللی دارد. عربستان از جمله کشورهای امضاکننده توافقنامه بین المللی حقوق پناهجویان نیست. مشخص نیست وزیر امور خارجه سعودی بر چه اساسی، یمنی های مقیم عربستان را پناهجو توصیف کرد.»

۱۳۹۶/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...