نسخه چاپی

رسانه یا لانه فساد؟!

علی حیدری

در روزهاي اخير پرده اي ديگر از رسوايي اخلاقي شبكه وابسته به پير استعمار بر روي صحنه رسانه ها رفت. ماجرا از اين قرار بود كه رسانه ها فاش ساختند «جيمي ساويل» مجري معروف «بي بي سي» كه بيش از چهار دهه به عنوان ستاره شبكه دولتي انگليس شناخته مي شود و يك سال از مرگ وي مي گذرد، دست كم به 25 دختر نوجوان كه در برنامه هاي اين شبكه شركت كرده بودند و برخي از آنها 13سال بيشتر نداشتند، تجاوز كرده است!

پرونده فساد اخلاقي ساويل - كه در سال 1990 نشان شواليه را از ملكه اليزابت دريافت كرده بود- موجي از بي اعتمادي را در افكار عمومي انگليس ايجاد كرده و حتي برخي از مردم باور نمي كنند كه شبكه بي بي سي از فساد اخلاقي وي در طول چند دهه فعاليت بي خبر بوده باشد. اين اولين و آخرين پرونده سوء استفاده و تعرض جنسي در اين شبكه نيست، چرا كه اخبار بي اخلاقي هاي مكرر در بي بي سي فارسي نشان مي دهد حتي مجريان زن اين شبكه هم از آن در امان نيستند. اين روزها خبرهايي كه به طور پي در پي منتشر مي شود، ماهيت فساد دروني اين رسانه را بيش از پيش افشا مي كند، به طوري كه پيش از اين «ليز كرشاو» يكي از مجريان زن سابق اين شبكه مدعي شده كه در دوره فعاليت در اين شبكه به طور مداوم، حتي موقعي كه در حال اجراي برنامه بوده، مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته است!

چندي پيش هم خبر تجاوز «صادق صبا» مدير بخش فارسي شبكه بي بي سي به «پونه قدوسي» از مجريان اين شبكه انتشار يافت كه بلافاصله به كارمندان اين شبكه دستور داده شد، تا همه آثار خود را با محتواي مبتذل از فضاي مجازي و صفحات اينترنت پاك كنند!البته بي بي سي در حركت پرشتاب خود به سمت سقوط اخلاقي، تنها نبوده و همپالگي هايش هم كه مانند او از بودجه هاي كلان آمريكا و انگليس براي مقابله با انقلاب اسلامي جيره و مواجب مي گيرند، مسيري مشابه آن را مي پيمايند. اگر كمي به گذشته برگرديم، خبر تعرض «مهدي فلاحتي» و «جمشيد چالنگي» دو تن از مجريان «صداي آمريكا» به دو مجري زن اين شبكه به نام هاي «ا.س» و «ن.م» مويد اين ادعا است.

ميهماني هاي شبانه سه شبكه «بي بي سي»، «من و تو» و «صداي آمريكا» هم علاوه بر نشان دادن ماهيت ضد اخلاقي كاركنان اين شبكه ها، هماهنگ و زنجيره بودن اين شبكه هاي دروغ پرداز و ضدفرهنگي را نيز به نمايش مي گذارد .آنچه ذكر شد و ده ها مورد از اين جنس، در رسانه هايي روي مي دهد كه تحت عنوان آزادي بيان و احترام به حق مردم مبني بر دانستن و آگاهي داشتن، نسبت به انتشار اخبار و توليد و پخش فيلم و... اقدام مي كنند، اما واقعيت اين است كه مجريان و گزارشگران و عوامل اين شبكه ها كه برخي از آنها تجربه فعاليت در رسانه هاي داخل كشور را هم دارند، با هدف دستيابي به اميال و آرزوهاي نفساني خود و رسيدن به فضاهايي كه فارغ از هرگونه قيدوبند، براي اعمال غيراخلاقي مهيا باشد، به آن سوي مرزها رفته اند و خبرهايي كه از انحرافات روزافزون آنها منتشر مي شود، بيانگر ضعف شديد فرهنگي و اخلاقي در ميان آنهاست.

نكته جالب اينجاست كه اين شبكه ها به طور شبانه روزي به سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي پرداخته و با تبليغ ناكارآمدي نظام در مواجهه با تحريم اقتصادي و حتي مديريت كشور و دست آخر هم متوسل شدن به توهين نسبت به مسئولان نظام در صدد كم رنگ كردن جايگاه مردمي جمهوري اسلامي است.

اما مردم ايران به ويژه جوانان با هوشياري و آگاهي از شگردهاي رسانه اي دشمنان، به اين حقيقت واقفند كه اگر مشكلاتي هم وجود داشته باشد با تلاش و كوشش مسئولان و همراهي مردم مرتفع خواهد شد، نه با هياهوي كساني كه در لانه هاي فساد «بي بي سي»، «من و تو»، «صداي آمريكا» و... سرگرم عيش و نوش و... هستند

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...