نسخه چاپی

بررسی پرتاب اوت عجیب آندو

روز گذشته آندو تیموریان هافبك تیم فوتبال گسترش فولاد برای جلوگیری از اتلاف وقت بازیكنان حریف در نقش بازیكن آنها حاضر شد و اوتی كه به نفع تیم فوتبال پیكان بود را خودش برای پیكانی ها پرتاب كرد و اتفاقا با رضا یت كامل بازیكنان پیكان همراه شد چرا كه این پرتاب اوت آندو تیموریان منجر به گل برای پیكان شد.

به گزارش نما، رضا غیاثی سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این زمینه معتقد است که نباید به این مسائل توجه کرد و وقتی بازیکنان نسبت به این موضوع اعتراض ندارند چرا باید به این مسئله دامن بزنیم.آندو تیموریان خودش برای جلوگیری از اتلاف وقت برای تیم حریف اوت پرتاب کرد و کسی هم اعتراض نکرد.

او ادامه داد:بازى این دو تیم را دیدم اما تصمیمى را از سوى داور بازى بابت این صحنه ندیدم و جدا از اینکه هنگام پرتاب توپ توسط تیموریان هیچ کدام از بازیکنان پیکان اعتراضى نکردند.

او افزود: به طور حتم اگر اشتباهى رخ داده بود داور و حداقل چند بازیکن تیم پیکان معترض مى شدند .از نظر من تصمیم داور مشکلى نداشت و ادامه بازى هم صورت گرفت اما به هر ترتیب باید پس از بازبینى فیلم در مورد اینکه داور اشتباه کرده یا خیر تصمیم خواهیم گرفت .باز هم مى گویم زمانى که بازى ادامه پیدا کرده و اعتراضى هم از سوی بازیکنان حریف در کار نبوده ، اگر بخواهیم اینگونه قضاوت کنیم کار پسندیده ای نیست.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: ما صحنه را ندیدیم و چند پیش فرض برای آن در نظر گرفتیم ابتدا اینکه داور در اعلام اوت اشتباه کرده و بعد آن را تصحیح کرده است و اوت به نفع تیم گسترش بوده است که در این صورت باید دید چرا آندو تیموریان توپ را به پیکانی ها داده است و به نفع آنها پرتاب کرده و در مرحله سوم اینکه اگر اوت به نفع پیکان بوده و تیموریان برای جلوگیری از اتلاف وقت خودش اوت را برای آنها پرتاب کرده است که در این صورت باید گفت این اقدام خلاف قوانین فوتبال است و باید داور بازی را متوقف می کرد و از پیکانی ها می خواست این اوت را پرتاب کنند."

نکته جالب این است که رضا غیاثی به عنوان یک منتقد همیشگی داوری به راحتی از این صحنه می گذرد و با دلیل اینکه کسی اعتراض نداشت پس ایرادی وارد نیست! موضوع را به نوعی ماست مالی می کند.

شاید اگر غیاثی امروز در کمیته داوران سمت نداشت همانند سال های نه چندان دور این موضوع بسیار بزرگ و عجیب و خلاف قوانین داوری بود.

۱۳۹۶/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...