نسخه چاپی

تلفات سنگین سعودی ها در حمله موشكی یمن

عملیات مشترك یگان موشكی و نیروی هوایی ارتش یمن و انصارالله به ساختمان فرماندهی ائتلاف سعودی در استان مارب واقع در شرق صنعاء به كشته شدن ۵۰ نفر و زخمی شدن ۱۴۰ نفر دیگر انجامید.

به گزارش نما، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله و نیروی هوایی آن دیروز به صورت مشترک بیانیه‌ای را درباره انهدام مقر فرماندهی ائتلاف سعودی در استان مارب صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که یگان موشکی و نیروی هوایی ارتش یمن و انصارالله روز جمعه گذشته(۴ اسفند) در عملیاتی مشترک به سامانه دفاعی هوایی ائتلاف سعودی در مارب از نوع پاتریوت پاک3 و ساختمان فرماندهی اماراتی ائتلاف سعودی را هدف حمله موشکی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که در این عملیات، چندین موشک‎ بالستیک یمن با مشارکت جنگنده های تهاجمی بدون سرنشین و پهپادهای شناسایی به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

عملیات مشترک دومین نوع آن پس از عملیات مشابه‎ای است که سامانه دفاعی هوایی ائتلاف در ساحل غربی یمن هدف قرار گرفته است.

جنبش انصارالله یمن روز جمعه (21 بهمن ماه) نیز اعلام کرده بود که با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین و موشک بالستیک یک سامانه دفاع هوایی متعلق به ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن را در استان تعز در جنوب غرب این کشور هدف قرار داده است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون بیش از 15 فروند موشک بالستیک به سمت مواضع نظامی عربستان شلیک کرده‌اند.

۱۳۹۶/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...