نسخه چاپی

طرح دو فوریتی مجلس بعد از سه جلسه به نشست بعدی موكول شد

طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 برای سومین بار در دستور كار بهارستان‌نشینان قرار گرفت كه پس از 2 ساعت چكش‌كاری باز هم به جلسه بعد موكول شد.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) 26 مهرماه ساعت 8 و 12 دقیقه با حضور 197 نماینده و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

علی لاریجانی پس از اتمام تلاوت قرآن کریم بلافاصله از سبحانی‌نیا خواست تا دستور اول را قرائت کند و به همین ترتیب نمایندگان به بررسی طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور پرداختند.

در جریان بررسی این طرح، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان پیشنهاد حذف جزء در ماده واحده طرح مذکور را ارائه داد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

ندیمی در سخنانی به توضیح پیشنهادش پرداخت و اظهار داشت:‌ما هم اکنون در اقتصاد مقاومتی هستیم و باید تاکتیک خود را تغییر دهیم.

وی افزود: موضوع ارز یک مسئله اقتصادی نیست بلکه یک جنگ سیاسی است.

ندیمی همچنین یادآور شد:‌ ما در حال مدیریت اقتصاد مقاومتی هستیم و چرا اصرار می‌کنیم فقط به یک روش عمل کنیم؟ اگر می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم باید اجازه دهیم مدیریت انعطاف ناپذیر داشته باشیم.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما هر سدی را باید در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی بشکنیم و مدیریت باید باز کننده گره‌ها باشد.

به گفته وی بانک‌های ما در تراز و میزان پرداخت‌شان به دلیل انواع مسائل نمی‌توانند از تولید حمایت کنند. از این رو باید شرایط کنونی را از جهت حفظ ظرفیت تولیدکنندگان بر سرمایه در گردش آنان، حمایت کنیم و اهتمام داشته باشیم تا تولید رونق یابد.

در ادامه این جلسه احمد توکلی نماینده تهران در مخالفت با پیشنهاد ندیمی گفت: این مسئله بسیار حساس است.

وی افزود: در منطق تاسیس صندوق توسعه ملی، این موضوع نهفته است که ارز نفتی به ریال تبدیل نشود. علت آن هم این است که تبدیل ارز نفتی و خرج کردن آن تورم و رکود درست می‌کند و تصویب پیشنهاد آقای ندیمی منجر به این می‌شود که صندوق توسعه ملی به تدریج به سرنوشت حساب ذخیره ارزی مبتلا می‌شود.

در ادامه رضا رحمانی نماینده تبریز در مجلس نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: مجلس در حین تصویب بودجه 91، با رویکرد حمایت از تولید و صنعت، این بند را به تصویب رساند.

وی افزود: مسئله نقدینگی و موضوعات مربوط به تسهیلات در گردش، یک موضوع مالی است و باید بدانیم ما نتوانستیم از حیث منابع بانکی، از بخش تولید حمایت کنیم و برآوردی که در کمیسیون صنایع ومعادن روی این موضوع بود، این است که امسال حداقل 40 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای کشور لازم داریم.

رحمانی ادامه داد: اینکه ثبات قوانین را اینگونه تحت فشار قرار دهیم، درست نیست و منابع ما در این بخش بسیار محدود است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصویب پیشنهاد مذکور را منجر به تزریق این منابع برای رونق صنعت کشور دانست و تصریح کرد: همان طور که نسبت به تولید ملی و اشتغال حساس هستیم، بهتر است به حذف این بند نیز رای دهیم تا بخشی از مشکلات در سال حمایت از تولید ملی رفع شود.

نماینده دولت: 80 درصد مشکلات تولید، نقدینگی است

برپایه این گزارش، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در این جلسه طی سخنانی به عنوان نماینده دولت، اعلام کرد: دولت موافق حذف این بند است.

وی با بیان اینکه تولید ملی به نقدینگی نیاز دارد، تصریح کرد: این حکم برای حمایت از تولید گذاشته شده است و اگر مجموعه منابع صندوق توسعه ملی را تا پایان سال 40 میلیارد دلار در نظر بگیریم این صندوق از ابتدای تاسیس تا کنون، تعهداتی ایجاد کرده است و بخش تولید بیش از این ارقام، به نقدینگی نیاز دارد.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین یادآور شد: باید از تولید حمایت شود و این حذف یک راه حمایت از تولید است و به یقین حدود 80 درصد و شاید بیشتر، از مشکلات تولید، نقدینگی است.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان پیشنهاد حذف جمله "اجرای اجزای (5-1) و (5-2) قانون فقط در حد منابع ناشی از اجرای قانون بودجه سال 1391 کل کشور است" در ماده واحده طرح حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی را داده بود که با مخالفت وکلای ملت مواجه شد.

توکلی: ارائه تسهیلات به پیمانکاران وزارت نفت مغایر با اصل 44 است

احمد توکلی نماینده مردم تهران بند «پ» طرح حمایت از سرمایه‌گذاری عمرانی، تولید ملی و اصلاح بودجه 91 را مغایر با اصل 44 قانون اساسی دانست.

وی افزود: وقتی ما می‌گوییم که باید به پیمانکار از منابع مالی تسهیلات بدهیم با توجه به اینکه پیمانکار طرف وزارت نفت است، در حقیقت از صندوق توسعه ملی به وزارت نفت تسهیلات داده‌ایم که این امر با سیاست‌های اصل 44 همکاری ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس اخطار قانون اساسی توکلی به بند «پ» طرح حمایت از سرمایه‌گذاری عمرانی، تولید ملی را وارد دانست و گفت:‌با توجه به اینکه پیمانکار برای وزارت نفت کار می‌کند ما اگر به پیمانکار پول بدهیم در حقیقت به وزارت نفت پول داده‌ایم که این امر خلاف سیاست‌های اصل 44 و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای مجلس که طبق آئین‌نامه داخلی مجلس در صورت وارد دانستن یک اخطار آن را باید به رای نمایندگان بگذارد اخطار توکلی را به رای گذاشت که 152 نماینده مجلس وارد بودن اخطار توکلی را تایید کردند.

مصباحی مقدم: طرح حمایت از سرمایه گذاری عمرانی و تولید ملی موجب بی‌نظمی است

در همین حین بود که حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران طی تذکری بررسی ابهام بند "ب" طرح حمایت از سرمایه گذاری عمرانی و تولید ملی را در زمان بررسی بند "پ" این طرح موجب بی‌نظمی خواند.

وی افزود: ما بند "ب" را بررسی کردیم بنابراین دلیلی ندارد هنگام بررسی بند "پ"، مجددا بند "ب" را بررسی کنیم.

مصباحی مقدم خطاب به علی لاریجانی گفت: شما برای نظم مجلس به نمایندگان تذکر می‌دهید اما تعجب می‌کنم از اینکه چگونه برای بررسی ابهام آقای عبدالهی به بند "ب" که از آن عبور کرده بودید، بازگشتید.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال مصباحی مقدم گفت: آقای عبدالهی در مورد بند "ب" ابهام داشتند و ما باید برای رفع ابهام ایشان، موضوع را بررسی می‌کردیم.

بررسی طرح حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی باز هم به جلسه بعد موکول شد

در نهایت هم بررسی طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 که 2 ساعت وقت مجلس را گرفته بود به جلسه بعد موکول شد.

بهارستان‌نشینان روز یکشنبه نیز حدود دو ساعت این طرح را مورد رسیدگی قرار داده بودند اما به دلیل عدم اتمام بررسی پیشنهادات در ماده واحده آن، ادامه رسیدگی به آن را به جلسه علنی امروز خانه ملت موکول کرده بودند.

امیرآبادی: اقتصاد غیر دولتی نداریم

بررسی این طرح که از دستور خارج شد مجلس می‌خواست به سراغ ناطقین میان دستور برود که دهقان گفت چند نفر از نمایندگان تذکر دارند و باهنر نیز موافقت کرد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم به عنوان اولین تذکر دهنده به پشت تریبون آمد و در اخطاری در جریان بررسی طرح حمایت از سرمایه گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 91 کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در این طرح بحث پیمانکاران حذف شد و بخش غیر دولتی جایگزین آن شد.

وی افزود: براساس اصل 44 ما در اقتصاد، بخش دولتی، تعاونی و خصوصی داریم و چیزی به عنوان بخش غیردولتی در آن وجود ندارد.

بر همین اساس اگر بخواهیم بخش غیر دولتی را هم بیاوریم، شامل برخی شبه دولتی‌ها هم مثل شستا و برخی بنیادها هم می‌شود.

امیرآبادی ادامه داد: موضوعی که ذکر کردم باید مجددا اصلاح شود تا به مشکل برنخوریم.

محمدرضا باهنر در پاسخ به امیرآبادی گفت: منظور از بخش غیردولتی در اینجا بخش تعاونی و خصوصی است.

کوچک‌زاده: هیئت رئیسه بیطرفی را رعایت نمی‌کند

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران هم طی تذکری خطاب به هیئت رئیسه اظهار داشت: در ابتدا از آقای باهنر و هیئت رئیسه که بالاخره ما را درک کردند، تا تذکر دهیم، تشکر می‌کنم.

وی افزود:‌ تذکر بنده مربوط به ماده 17 و 39 و 133 آئین نامه است که در ادامه سه تذکرم را می‌گویم.

کوچک‌زاده ادامه داد: ماده 17 مربوط به سوگند هیئت رئیسه می‌شود؛ هیئت رئیسه سوگند خورده که با مراعات بیطرفی کامل آئین نامه را اجرا کند؛ بنده صراحتا ادعا می‌کنم و مصیبت آن دنیایی‌اش را هم می‌پذیرم که آقای دهقان و برخی دیگر از اعضای هیئت رئیسه این بیطرفی را رعایت نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: آقای دهقان به چه حقی می‌گوید که فلان کس اصرار دارد تذکر دهد؛ آیا در آئین نامه آمده هر کسی که اصرار داشت باید تذکر دهد.

کوچک‌زاده در تذکری دیگر به ماده 39 آئین نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: اگر عدم رعایت قانون بد است، عدم رعایت قانون از طرف مجلس و هیئت رئیسه آن بدتر است.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده 39 آئین نامه وظایف کمیسیون برنامه و بودجه معلوم شده و در آنجا آمده که رسیدگی به عملکرد بودجه سالیانه مجلس و ارائه گزارش آن حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد باید صورت بگیرد؛ من از نمایندگان سؤال می‌کنم که امروز که 26 مهر است آیا کسی گزارشی از عملکرد بودجه مجلس مشاهده کرده است.

کوچک‌زاده خطاب به باهنر گفت: وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه و هیئت رئیسه است که این موضوع را پیگیری کنند؛ 8 سال است که من این تذکر را داده‌ام ولی یک بار هم گزارش بودجه مجلس را دریافت نکرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در تذکری دیگر به ماده 133 آئین نامه داخلی استناد کرد و گفت: اگر 50 نفر از نمایندگان طرحی را امضا کنند باید مجددا با تصویب مجلس این موضوع در دستور قرار بگیرد؛ ‌در حال حاضر 146 نفر از نمایندگان مجلس طرح بررسی مجدد اضافه کردن یک بند به قانون بودجه سال 91 را امضا کرده‌اند و یک ماه از این موضوع می‌گذرد و من نمی‌دانم چه زمانی این طرح در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: طرحی که شما گفتید دستور کار دوم امروز مجلس است ولی چه کنیم که دستور اول طول کشیده است.

وی افزود: عزیزان هیئت رئیسه ارباب رجوع زیاد دارند و نمایندگان به آنها مراجعه می‌کنند ولی در کل تلاش‌شان را می‌کنند تا بیطرفی در حد وسع‌شان رعایت شود.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

بعد از تذکرات مجلس به سراغ طرحی که نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شورای شهر و وظایف شهرداران آماده کرده‌اند رفت.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود که به عنوان طراح طرح یک فوریتی اصلاح قانون انتخابات شورای شهر و وظایف شهرداران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار داشت: طرحی که نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون انتخابات شورای شهر و وظایف شهرداران آماده کرده‌اند طرحی جامع و کامل است اما باید در کمیسیون تخصصی نیز بررسی شود.

وی درباره علت فوریت طرح گفت: وقتی شهرداران استیضاح می‌شوند هیچ راهی برای اعتراض ندارند و این در حالی است که 51 درصد از جمعیت ما در شهرها زندگی می‌کنند و مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه شهرداران کلانشهرها باید از اختیارات مناسبی برخوردار باشند، افزود: قانون فعلی می‌گوید وقتی شورای شهر شهردار را استیضاح می‌کند کار تمام می‌شود و شهردار باید از شهرداری برود اما می‌خواهیم این قانون را اصلاح کنیم تا کمیته‌ای برای بررسی شکایت شهردار تشکیل شود.

لاهوتی با بیان اینکه کمیته بررسی اعتراض شهرداران استیضاح شده متشکل از اعضای شورای شهر، مدیر کل دادگستری و نمایندگان مجلس است گفت: این کمیته در حقیقت کار شورای حل اختلاف را انجام می دهد تا مشکل حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه استیضاح شهردار حق شورای شهر است خاطرنشان کرد: بحث ما این است که بعد از استیضاح شهردار، موضوع به صورت کارشناسی بررسی و حل و فصل شود.

لاهوتی همچنین گفت که ارتقای مدارک تحصیلی کاندیداهای شورای شهر درست نبوده است و باید این موضوع نیز اصلاح شود.

ندیمی: اصلاح طرح انتخابات شورای شهر ضرورت دارد

ایریج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در موافقت با طرح اصلاح وظایف شهرداران و قانون انتخابات شورای شهر در جلسه علنی امروز مجلس گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات شورای شهر، بررسی و اصلاح قانون انتخابات شورای شهر فوریت و ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تجربه برابر علم و حتی بالاتر از علم است، افزود: وقتی یک عضو شورای شهر دو یا 3 دوره در شورای شهر است و تجربه اداره شهری را دارد نباید به خاطر مدرک تحصیلی از کاندیداتوری مجدد منع شود. اگر این طور شود ما خودمان با تجربه مخالفت خواهیم کرد که این امر به صلاح کشور نیست.

ندیمی خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از شورای شهر باید ابتدا شورای شهر را ذیل یکی از قوا تعریف کنیم و برای استفاده بهینه از تجربه در شورای شهر برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه 500 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، گفت: اینکه تجربه در شورای شهر کارآمد است بحث مهمی است و ما باید به این موضوع توجه کنیم.

قاضی‌پور: اصلاح وظایف شهرداران نتیجه‌ای جز درگیری شورای شهر و شهرداران ندارد

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در مخالفت با فوریت طرح اصلاح وظایف شهرداران و قانون انتخابات شورای شهر گفت: طراحان این طرح باید مشخص شوند که چه فوریتی مدنظر آنها است؛ چرا که اصلاح وظایف شهرداران نمی‌تواند هیچ فوریت و ضرورتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر شهردار از سوی شورای شهر استیضاح شود و سپس با نظر شورای حل اختلاف به شهرداری برگردد، تنش و درگیری در شهرها تشدید خواهد شد، گفت: وقتی در یک شهر 30 هزار نفری که دو عضو شورای شهر دارد شورای شهر با یک شهردار مخالفت کند، شهردار باید کنار برود اما اگر شورای حل اختلاف بخواهد شهردار را به شهرداری برگرداند، باید هر روز شاهد درگیری شورای شهر و شهردار باشیم.

قاضی پور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آیا شما قبول می‌کنید که یک وزیری را استیضاح کنید و بعد از اعتراض وزیر به شورای نگهبان وزیر استیضاح شده به وزارتخانه برگردد؟ اگر این طور باشد نقش شما چیست؟

قاضی پور در پایان با اشاره به انتخابات آتی شورای شهر گفت: هیچ ضرورت و نیازی برای اصلاح قانون انتخابات شورای شهر وجود ندارد.

مجلس به فوریت طرح اصلاح وظایف شهرداران رأی مثبت نداد

نمایندگان پس از استماع نقطه نظرات طراح، مخالف و موافق با فوریت طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون وظایف شورای شهر و شهرداریها مخالفت کردند.

در این طرح نمایندگان طراح تلاش داشتند با اصلاح قانون شورای شهر مدرک تعیین شده برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر را حذف کنند و در ماده‌ای دیگر کمیته‌ای را تشکیل بدهند تا اعتراض شهرداران استیضاح شده را بررسی کند.

مجلس شورای اسلامی با 81 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع با فوریت این طرح مخالفت کردند.

بررسی طرح الزام دولت به تمرکززدایی در بودجه

بررسی فوریت طرح الزام دولت به تمرکززدایی دستور کار دیگر مجلس بود. یونس اسدی نماینده مردم مشکین‌شهر در سخنانی به عنوان طراح طرح الزام دولت به تمرکززدایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ما شیوه تنظیم لوایح بودجه را می‌دانیم، از این رو این طرح را ارائه داده‌اند.

وی افزود: اشکال اساسی که بودجه با آن روبروست، این است که بودجه سالانه ما به شدت تمرکزگراست.

اسدی ادامه داد: هرساله بین 20 تا 25 درصد اعتبارات، بودجه‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای کشور است و 70درصد از اعتبارات نیز به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌یابد.

نماینده مشکین‌شهر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از این 70درصد اعتبارات عمرانی که در اختیار وزارتخانه ها است، مابقی در ردیف‌های متفرقه قانون بودجه قید می‌شود که این امر هم یعنی بذل و بخشش و با این روند، نظام چانه‌زنی در کشور ما حاکم می‌شود.

وی همچنین گفت: اخیراً یکی از معاونان رئیس‌جمهور با کمال وقاهت به من گفت که یکی از نمایندگان که به اتاقم آمده بود و درباره بودجه خواسته‌ای داشت را از اتاقم بیرون کردم.

یونس اسدی در خاتمه خاطرنشان کرد: تصویب بودجه با این روال چند اشکال اساسی دارد و این طرح برای نجات کشور مهم است و به آن رأی دهید.

موافقت مجلس با فوریت طرح الزام دولت به تمرکززدایی

وکلای ملت در نهایت با یک فوریت طرح الزام دولت به تمرکز زدایی موافقت کردند.

وکلای ملت با 112رأی موافق، 38رأی مخالف و 20 رأی ممتنع از 220 نماینده حاضر در جلسه، به یک فوریت طرح مذکور رأی مثبت دادند.

در این جلسه یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر به عنوان طراح، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار به عنوان مخالف و حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم، به عنوان موافق فوریت طرح الزام دولت به تمرکز‌زدایی در صحن علنی سخنرانی کردند.

طراحی طرح مذکور، با یادآوری اشکالات اساسی موجود در بودجه‌ریزی، نحوه تدوین بودجه‌های سالانه را به شدت تمرکزگرا دانست و گفت که با تصویب این طرح، کشور نجات پیدا می‌کند و بودجه از حالت تمرکزگرایی خارج می‌شود.

انتقاد از اقدام اروپا در قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی ایران

سید حسین نقوی پس از رای گیری یک طرح در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به اقدام اتحادیه اروپا در قطع پخش ماهواره‌ای 34 مرکز رادیویی و 9شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا در یک اقدام غیرقانونی، غیردموکراتیک، غیراصولی، غیراخلاقی و برخلاف قوانین بین‌المللی از هاتبرد خواسته 9شبکه تلویزیونی و 34 مرکز رادیویی جمهوری اسلامی ایران را از پخش ماهوراه‌ای محروم کند.

وی افزود: این اتحادیه که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، چطور این حق را از ملت ایران می‌گیرد و مسئولان این اتحادیه چگونه پاسخ سیاست یک بام و دو هوا و مواضع دوگانه خود را خواهند داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا چطور مدعی دموکراسی است، از دولت و وزیر امور خارجه خواست که حقوق ملت ایران را از مراجع بین‌المللی به طور جدی پیگیری کنند چرا که هنوز 12 سال و 9ماه از مهلت قرارداد ایران با هاتبرد باقی مانده است.

سید حسین نقوی در خاتمه با طرح سؤالی گفت: چطور اتحادیه اروپا معاهده بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد؟!

در ادامه محمدرضا باهنر به وی پاسخ داد: انشالله خود دولت و وزارت خارجه و صدا و سیما این موضوع را دنبال و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

درخواست باهنر برای توقف استیضاح همزمان چند وزیر در مجلس

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی صحن علنی را برعهده داشت، پیش از پایان جلسه علنی امروز خانه ملت، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح یکی از وزرا را آورده‌اند که ما خواهش کردیم فعلا مذاکره کنیم و تشکیل جلسه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس است و ما از طراحان استیضاح وزیر دیگر خواستیم که فعلا جلسه بگذارند و با هم مذاکره بکنیم تا اگر ضرورت داشت، استیضاح را بررسی کنیم.

نایب‌رئیس مجلس همچنین یادآور شد: تا کنون عرف نبوده که استیضاح چند وزیر با هم مطرح شود.

حیدری‌طیب: صادرات کشور نباید آسیبی به مصرف‌کنندگان داخلی بزند

سعید حیدری‌طیب نماینده مردم کرمانشاه هم در تذکری آیین‌نامه‌ای، اظهار داشت: با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر پول‌های خارجی، در مرزهای غربی کشور هم‌اکنون کالاهای اساسی و استراتژیک مورد هجمه همسایگان قرار گرفته است.

وی افزود: باید صادرات کشور تداوم داشته باشد اما این امر نباید آسیبی به مصرف‌کنندگان داخلی بزند.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت در خاتمه تصریح کرد: به وزرای اطلاعات وکشور تذکر دادیم که بر خروج طلا از مرزهای کشور نظارت جدی داشته باشند.

پایان جلسه علنی امروز مجلس

جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.

باهنر پیش از پایان صحن علنی اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده 30 آبان ماه با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...