نسخه چاپی

"جنگل رضوان" ؛ اولین بازی قرآنی نونهالان

سازمان فضای مجازی سراج با همكاری موسسه فرهنگی هنری سفپار و مكتب قرآن الكریم اقدام به تولید بازی تعاملی به نام «جنگل رضوان»كرده است.

به گزارش نما، این بازی جزو بازی ‌های تعاملی محسوب می شود و به عنوان اولین بازی در حوزه آموزش های قرآنی برای نونهالان در این سبک تولید و منتشر شده است. در این راستا با سید مهدی سادات به عنوان سازنده بازی مصاحبه ای انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

موسسه و خودتان را معرفی کنید.

مجموعه سفپار (Sefpar) متشکل از سه موسسه در طول خدمت خود ، از سال 1380 با هدف فعالیت در زمینه ساخت و عرضه نرم افزار و محصولات فرهنگی پا به عرصه وجود نهاد و در سال 1387 همگام با آغاز حرکت بازیسازی در ایران ، به طور تخصصی بخشی از فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید بازی متمرکز ساخت و همچنین قریب به 5 سال است که در زمینه تولید انیمیشن فعالیت دارد .

ایده این بازی از کجا بود؟

پس از تحقیقاتی که توسط کارشناسان مجموعه صورت پذیرفت در اتاق فکر پروژه تصمیم به ساخت این سبک از بازی گرفته شد و در طراحی مستندات این نوع بازی بدلیل ماهیت آموزشی مورد توجه تیم تحقیقاتی قرار گرفت.

چرا به سراغ چنین موضوعی رفتید؟

هدف ما برای تولید محصولات فرهنگی در اولویت اول قرار دارد، لذا با توجه به پیشنهادهایی که برای ساخت محصولات در آن زمان به ما رسیده بود و همچنین بررسی هایی که تیم تحقیقاتی ما انجام داده بود بازی در حوزه قرآنی به عنوان اولویت اصلی مجموعه قرار گرفت و به حمدالله همان طوری که مشاهده می فرمایید اولین و تنها بازی قرآنی تولید و آماده عرضه شده است .

قصد ما ادامه این حرکت برای تولید محصولات فرهنگی مشابه و همچنین بروزرسانی محصولات تولیدی است که با توجه به تجربه ای که در این زمینه داریم ، ایده های بسیار جذابی در آینده به فضل خدا برای تولید محصولات در این زمینه خواهیم داشت .

مخاطب این بازی چه کسانی هستند؟ (رده بندی سنی)

این بازی برای کودکان 5 تا 7 سال (قبل از دبستان) طراحی و تولید شده است .

در مورد داستان این بازی‌ها توضیح دهید؟

بازی جنگل رضوان در سبک دونده طراحی شده است این نوع بازی ها مخاطبان فراوانی دارند که کاربر با گرفتن امتیاز می تواند امکانات بازی را ارتقا دهد به این صورت که کلمات قرآنی در ابتدای هر مرحله به صورت مختصر جهت یادآوری برای کاربر آموزش داده می شود و پس از آن کاربر وارد بازی شده و می بایست کلمات مورد نظر را در بازی جمع آوری نماید .

این بازی شامل 72 مرحله می باشد .

نقش حمایتی سازمان فضای مجازی سراج در تولید این بازی و همکاری با مجموعه شما چگونه بود؟

سازمان فضای مجازی سراج با توجه به هدفی که دنبال می کند در چند سال اخیر با حمایت از این نوع بازی ها و تولیدات دو هدف اصلی را دنبال می کند.

اول تولید محصولات فاخر برای گروه های سنی مختلف و دوم حمایت از موسسه ها و مجموعه هایی که این نوع محصولات را تولید می کنند که این موضوع خود باعث رونق کسب و کار های نوین در حوزه فضای مجازی می باشد.

۱۳۹۶/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...