نسخه چاپی

انتقاد عضو شورای شهر از عضویت مدیران شهرداری در هیئت مدیره شركت ها

رئیس كمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با انتقاد از عضویت مدیران شهرداری در هیئت مدیره شركت ها اظهاركرد: باید تداوم رویه دوره گذشته در انتصاب مدیران شهرداری به عنوان عضو هیئت مدیره شركت ها و سازمان های متعدد پایان یابد.

به گزارش نما، مجید فراهانی در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شایسته سالاری در هیئت مدیره شرکت ها، موسسات و سازمان ها و پرهیز از عضویت افراد به صورت همزمان در هیئت مدیره بیش از یک شرکت الزامی است.

وی افزود: شایسته سالاری و شایسته گزینی در شهرداری، سازمان ها و شرکت ها یکی از راه های برون رفت از وضعیت فراهم شده برای شهر و شهرداری تهران در 12 سال گذشته است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با انتقاد از عضویت مدیران شهرداری در هیئت مدیره شرکت ها اظهارکرد: باید تداوم رویه دوره گذشته در انتصاب مدیران شهرداری به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ها و سازمان های متعدد پایان یابد.

فراهانی با اشاره به بند 2 و 3 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران گفت: با عنایت به بکارگیری برخی مدیران شهرداری به عنوان عضو هیئت مدیره در بیش از یک شرکت در اجرای تبصره 2 ، قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به شهرداری تهران تذکر می دهم.

وی ادامه داد: تبصره 2، قانون اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب بیستم اردیبهشت 1395 مجلس شورای اسلامی صراحتاٌ اعلام کردهد که هیچ فردی نمی تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شود.


۱۳۹۶/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...