نسخه چاپی

ساخت جدیدترین پهپاد ۲هزاركیلومتری ایران

عکس خبري -ساخت جديدترين پهپاد ?هزارکيلومتري ايران

رئیس سازمان صنایع هوایی اعلام كرد ایران در حوزه پهپادهای با برد بلند حدود ۲ هزار كیلومتر، طراحی‌ها و دستاوردهایی دارد كه در آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش نما، منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور در گفتگو با فارس، با اشاره به کلاس‌های مختلف هواپیماهای بدون سرنشین اظهار داشت: پهپاد‌ها کلاس‌‌بندی خاص خود را دارند، یک کلاس برد کوتاه تا حدود ۲۰۰ کیلومتر است، کلاس دیگر با برد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر، ارتفاع حدود ۳۰ هزار پا و تداوم پردازی حدود ۱۵ ساعت است.

وی ادامه داد: کلاس سوم، پهپاد‌هایی هستند که قابلیت پرواز تا ارتفاع ۵۰ هزار پا و تداوم پردازی ۲۰ تا ۲۴ ساعت و برد حدود ۲ هزار کیلومتر را دارند.

منطقی خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی ما در کلاس اول صاحب توانمندی می‌شویم، می‌توانیم در کلاس دوم هم توانمندی خود را اثبات کنیم و بعد وارد کلاس سوم می‌شویم. ما الان در کلاس دوم و سوم، یک سری طراحی‌ها و دستاوردها داریم.

رئیس سازمان صنایع هوایی تاکید کرد: ما زمانی می‌توانیم دستاورد خودمان را عرضه کنیم که تست‌های متعددی انجام شود و معمولا اگر مرحله طراحی تا نمونه سازی، یک واحد طول بکشد، تست‌های آن از نظر زمانی ۲ تا ۳ واحد به طول می‌انجامد.

منطقی افزود: بنابراین ممکن است الان ما محصولی داشته باشیم اما چون در فرآیند تست است و تثبیت نشده، نمی‌شود گفت این محصول عرضه شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی همچنین اعلام کرد که در افق ۲ تا ۳ سال آینده از دستاورد ایران در حوزه پهپادهای برد بلند (حدود ۲هزار کیلومتر) رونمایی خواهد شد.

* صادرات بالگردهای سبک، متوسط و نیمه سنگین ایران

وی در ادامه در خصوص صادرات بالگردی ایران گفت: بالگردها در ۴ کلاس تعریف می‌شوند که کلاس سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین است و ما در حوزه سبک و متوسط و نیمه سنگین قابلیت‌های فوق العاده‌ای داریم که صادرات بالگرد در این ۳ حوزه صورت می‌گیرد.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...