نسخه چاپی

واكنش سخنگوی وزارت ورزش به ورود دختران به ورزشگاه

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت:برای جامعه ایران خوب نیست دخترانش با گریم و لباس پسرانه به ورزشگاه بروند.

به گزارش نما، مازیار ناظمی پیش از ظهر امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه در نشست هم اندیشی مدیران سرخابی ها با مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با موضوع مسئولیت اجتماعی رسانه ها در آستانه شهرآورد پایتخت، در سخنانی با اشاره به اینکه اسطوره ها و قهرمانان ورزشی پس از پایان دوران قهرمانی خود رها می شوند و حتی یک راهنمای اجتماعی کنار آنها نیست تا به نحوه ادامه حضورشان در جامعه به آنها کمک کند، گفت: متاسفانه ما نهادهای اجتماعی نداریم که به این اسطوره های ورزشی مان پس از دوران قهرمانی شان کمک کند. نظام حمایتی برای آنها نداریم و رسانه ها باید این موضوع را دنبال کنند.

وی همچنین در پاسخ به یکی از بانوان خبرنگار در این نشست که خواستار فراهم شدن زمینه حضور این قشر از اصحاب رسانه در ورزشگاه ها و از جمله شهرآورد هفته جاری شد، گفت: ما نمی توانیم جامعه را سفید و سیاه کنیم و انتظار هم داشته باشیم که با این کار در ورزشگاه ها، مشکلی پیش نیاید.

ناظمی افزود: برای جامعه ایران خوب نیست که دخترانش با گریم و پوشش پسرانه وارد ورزشگاه ها شوند. تاکید وزیر ورزش بر این است که به شان خانواده ها در ورزشگاه ها احترام گذاشته شود؛ خوشبختانه در بازی چندی پیش فوتسال با همکاری خوب حراست وزارت ورزش و نیروی انتظامی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها بودیم. دیروز هم هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده ها برای دیدن بازی تیم ملی بسکتبال کشورمان با عراق به ورزشگاه رفتند و در کنار همدیگر به تشویق تیم ملی پرداختند.

وی افزود: در این بازی هیچکس گریم نکرد، هیچ کس لباس پسرانه نپوشید و هیچ توهینی به کسی صورت نگرفت و همه هواداران تیم ملی فقط به تشویق تیم ملی کشورمان می پرداختند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این وزارتخانه عزم جدی برای فراهم کردن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها دارد در عین حال تاکید کرد: برای تحقق این مساله باید صبر و حوصله کرد و ضمن اینکه باید زیرساخت های ورزشگاه ها برای این کار و در جهت رفاه و تامین امنیت تماشاگران فراهم شود.

وی همچنین از رسانه ها خواست حال که دولت دوازدهم عزم جدی برای همکاری در این زمینه دارد، کمک کنند تا زمینه حضور خانواده ها در ورزشگاه ها فراهم شود.

سخنگوی وزارت ورزش همچنین در خصوص پرونده مهدی طارمی و ورود وزیر ورزش به این موضوع که تا سطح گفتگو با رئیس جمهور ترکیه هم پیش رفت، گفت: آقای سلطانی فر در این زمینه از آبروی خود گذشت برای اینکه پول بیت المال را زنده کند. او چهار میلیارد تومان پول مملکت را زنده کرد و این یکی از حوزه های دیپلماسی ورزشی است که من از آن دفاع می کنم و اتفاق خوبی هم بود.

۱۳۹۶/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...