نسخه چاپی

موضع خصمانه ترامپ علیه مسلمانان

علی‌رغم كشته شدن هزاران شهروند آمریكایی بر اثر حوادث ناشی از حمل سلاح، ترامپ همچنان مسلمانان را تهدیدی علیه آمریكا می‌داند.

به گزارش نما، روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: تیراندازی مرگباری که هفته گذشته در مدرسه ای در فلوریدا رخ داد بار دیگر به ما یادآوری کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا این کشور را ناامن تر کرده است.

در این مطلب آمده است: با وجود اینکه شاید این گونه تیراندازی های مرگبار در دوره های پیش از او هم رخ می داد؛ ترامپ کاری کرد که رؤسای جمهور پیش از او انجام نداده اند. وی تمرکز ما را به گونه ای تغییر داده است که ما گمان کنیم مهاجران و مسلمانان یک تهدید محسوب می شوند. این در حالی است که او تهدیدی را که نژادپرستان و افراط گرایان برای آمریکا ایجاد می کنند، نادیده گرفته است.

کاملا مشخص است که عامل تیراندازی فلوریدا که یک جوان 19 ساله به نام «نیکلاس کروز» بود یک تهدید جدی برای این کشور محسوب می شد. وی در رسانه های اجتماعی نوشته بود که می خواهد به یک تیرانداز حرفه ای تبدیل شود. وی حتی درباره کشتار حیوانات هم صحبت کرده بود. به گفته همکلاسی هایش، او دیدگاه های نژادپرستانه ای داشت و افراد با عقاید اسلامی را «تروریست» نامیده بود. یکی از دوستان او گفت: من دیده بودم که او کلاه ترامپ را هم بر سرش می گذاشت.

اما جدا از اظهارات همکلاسی های او و صرفنظر از اینکه پلیس تاکنون چندین بار خانه او را تفتیش کرده است و حتی با نادیده گرفتن اینکه تاکنون 2 بار به اف بی آی درباره او هشدار داده شده است، هیچ اقدامی برای متوقف کردن او صورت نگرفت و کروز به راحتی اجازه خرید اسلحه را داشت!

به نوشته گاردین، علت این بود که «نیکلاس کروز» برای ترامپ به معنای یک «تهدید» نبود. ترامپ فقط مهاجران، جوانان آفریقایی-آمریکایی و مسلمانان را تهدید به حساب می آورد! هر چقدر که به مهاجران و مسلمانان بیشتر به عنوان یک تهدید نگاه شود، نژادپرستان آمریکایی بیشتری از دیدگاه های ترامپ حمایت می کنند. اینگونه اقدامات و دیدگاه ها آمریکا را ناامن تر می کند. نه فقط به این دلیل که آمریکایی ها را علیه آمریکایی ها تحریک می کند، بلکه به این دلیل که ترامپ تمرکز ما را از نژادپرستان و افراط گرایان دور کرده است؛ با وجود اینکه این افراط گرایان حتی به اندازه تروریستهای داعش خطرناک هستند. (بین سپتامبر 2001 تا دسامبر 2016، نژادپرستان و افراط گرایان 62 «اقدام تروریستی» انجام داده اند؛ این در حالی است که تروریست‌های داعش 23 اقدام تروریستی انجام داده اند. اما تلفات عملیات تروریستی داعش بیشتر از نژادپرستان بوده است.)

گاردین در ادامه با اشاره به حکم جنجالی ترامپ درباره ممانعت از ورود اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا نوشت: دونالد ترامپ پیشتر یک ممنوعیت بین المللی ورود به خاک آمریکا برای اتباع کشورهایی اعمال کرد که هیچ گونه سابقه انجام اقدام تروریستی در خاک این کشور نداشته اند.

در ادامه این مطلب آمده است: اما دونالد ترامپ فقط امنیت داخلی آمریکا را به خطر نینداخته است. برنامه ضدمهاجرتی ممنوعیت ورود پناهجویان به کشور تمرکز ما را از تهدیدهای مهم دور کرده است. بر اساس آمار مأسسه کاتو، شهروندان 7 کشوری که ترامپ مانع از ورود آنها به آمریکا شده است، تاکنون هیچ اقدام تروریستی در آمریکا انجام نداده اند. بلکه بیش از 94 درصد از حملات تروریستی آمریکا بین سالهای 1975 تا 2015 از سوی شهروندان سه کشور متحد آمریکا انجام شده است.

گاردین در انتهای این گزارش نوشت: گروه تروریستی داعش یک تهدید بزرگ محسوب می شود؛ اما دونالد ترامپ به جای تمرکز بر آن، تصمیم گرفته است کشورهایی که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند را هدف قرار دهد و از این طریق به صورت آگاهانه کشورهای حامی تروریسم را-- که از حامیان خود آمریکا هم هستند --نادیده بگیرد.

۱۳۹۶/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...