نسخه چاپی

اوباما برنده راند دوم شد

بر اساس نظرسنجی سی ان ان، 46 درصد پرسش شوندگان اوباما و 39 درصد رامنی را برنده مناظره دوم دانسته اند.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران ،‌ اغلب نظرسنجی ها از پیروزی باراک اوباما نامزد دمکراتها در مناظره دوم با میت رامنی نامزد جمهوری خواهان حکایت دارد .

نظرسنجی صورت گرفته از سوی شبکه سی ان ان آمریکا پس از مناظره دیشب باراک اوباما و میت رامنی حاکی از موفقیت اوباما در این مناظره پس از شکست وی در مناظره اول است.

نتایج نظرسنجی شبکه سی بی اس آمریکا پس از مناظره دیشب باراک اوباما و میت رامنی نیز از موفقیت اوباما در این مناظره پس از شکست وی در مناظره اول حکایت دارد.

بر اساس نظرسنجی سی بی اس، 37 درصد پرسش شوندگان اوباما و 30 درصد رامنی را برنده مناظره دوم دانسته اند.

این نظرسنجی با ضریب خطای چهار درصد انجام شده است.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی هم گزارش داد: کارشناسان معتقدند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برنده مناظره شب گذشته با میت رامنی رقیب جمهوریخواه خود بود.

احمد لقمان خبرنگار شبکه بی بی سی عربی در واشنگتن درباره مناظره باراک اوباما و میت رامنی گفت: عملکرد باراک اوباما در مناظره شب گذشته متفاوت بود. اوباما بسیار فعال بود و سخنانش را به سرعت بیان می کرد. او با لحن قاطع سخن می گفت. به نظر می رسد اوباما آنچه را که حزب دموکرات از او خواسته بود انجام داد. او از یک سو از سیاستهای گذشته خود دفاع و طرحهای آینده خود را هم ارائه و از سوی دیگر به برنامه های انتخاباتی میت رامنی حمله کرد. بسیاری کارشناسان می گویند اوباما در این زمینه در مناظره دیشب موفق بود.

میت رامنی در مقابل در بیشتر زمان مناظره در برابر حملات اوباما مجبور به دفاع از خود شد. با وجود آنکه عملکرد رامنی به اندازه مناظره اول خوب نبود، اما نمی توان گفت که عملکرد خیلی بدی داشت. این توافق نظر وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا در این مناظره بر خلاف مناظره قبلی پیروز شد. باید دید رای دهندگان آمریکایی که هنوز تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده اند چه واکنشی نسبت به این مناظره خواهند داشت. در این مناظره مسایلی در مورد ایجاد فرصت های شغلی، برابری بین زنان و مردان و کاهش مالیاتها مطرح شد. به نظر من در این مناظره، برنامه های هر دو نامزد به خوبی روشن شد و این رای دهندگان می توانند اکنون تصمیم نهایی خود را بگیرند. سیاست تهاجمی و عملکرد بهتر اوباما در این مناظره ممکن است به او برای به دست آوردن آرای بیشتر کمک کند. آخرین مناظره بین دو نامزد در هفته آینده درباره مسایل سیاست خارجی خواهد بود و تاثیر زیادی بر تصمیم رای دهندگان آمریکایی ندارد.

لقمان درباره مطرح شدن ماجرای کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی در این مناظره خاطر نشان کرد: شماری از ناظران معتقدند پاسخ باراک اوباما در این باره، یکی از بهترین عملکردهایش در این مناظره بود. اوباما تاکید کرد مسئولیت پیگیری این ماجرا را برعهده گرفته است و هیلاری کلینتون فقط یک کارمند اوست و با وجود آنکه کلینتون مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت، او به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش آمریکا مسئول این حادثه است. اوباما همچنین اتهامات رامنی به خود را به نوعی اهانت به رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش آمریکا جلوه داد. اوباما گفت من اسامه بن لادن را کشتم و گروه القاعده را در حالت فروپاشی قرار دادم و نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کردم. به همان اندازه که رامنی و حزب جمهوریخواه تلاش کردند از این ماجرا برای حمله به اوباما استفاده کنند، اوباما توانست پاسخ مناسب به حملات بدهد.

خبرنگار بی بی سی افزود: جرج بوش تاکنون در تبلیغات میت رامنی شرکت نکرده است، زیرا حزب جمهوریخواه نمی خواهد ارتباطی بین این دو برقرار شود. به ویژه که پیشینه جرج بوش مثبت نبوده است. رامنی در این مناظره تلاش کرد خود را با جرج بوش متفاوت نشان دهد. به ویژه که بوش را مسئول آغاز کسری بودجه کنونی دانست. اوباما تلاش کرد بر این مسئله تاکید کند که منطق رامنی و بوش یکی است و آنها توجهی به طبقه متوسط در آمریکا ندارند.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...