نسخه چاپی

همنشینی الحریری با كودكان لبنانی

نخست‌وزیر لبنان در میان جمعی از كودكان ۱۱ تا ۱۴ ساله درباره مسائل سیاسی و زندگی خصوصی‌اش صحبت كرد.

به گزارش نما، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در برنامه "دق الجرس" در شبکه ام تی وی مثل یک بچه باهوش جواب یک سری سؤال‌های غیرعادی کودکانی را داد که سنشان بین ۱۱ تا ۱۴ سال بود.

وی در آغاز گفت که حضورش در کلاس او را به دوران کودکی می‌برد و به یاد فرزندانش می‌اندازد.

حریری درباره پدرش، لحظه ترورش، ورودش به جهان سیاست، دادگاه بین المللی صحبت کرد و گفت که خواهان عدالت است نه انتقام. وی وجود مشکلات با برادرش بهاء را تکذیب کرد.

از وی درباره برادرش حسام که در حادثه رانندگی کشته شد سؤال شد. او نیز درباره رابطه‌اش با حسام و اینکه چقدر به او نزدیک بوده صحبت کرد.

وی درباره استعفایش در عربستان گفت که روابطش با پادشاه عربستان خوب بوده و با وی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در ارتباط دائم است.

او تأکید کرد که نباید آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود را باور کرد. یکی از بچه‌ها جلو آمد و به ساعت هوشمندش اشاره کرد. او گفت که ساعتش نیاز به شارژ کردن دارد.

حریری گفت که با همسرش احساس خوشبختی می‌کند و هرگز مثل پدرش زن دیگری نمی‌گیرد. او گفت که دلش برای سه فرزندش تنگ می‌شود و ترجیح می‌دهد که به دلایل امنیتی خارج از لبنان با آن‌ها ملاقات کند.

او با صداقت درباره سیاست صحبت کرد. درباره ورزش نیز صحبت کرد و گفت که برزیل را در جام جهانی تشویق می‌کند و طرفدار رئال مادرید است اما مسی را هم دوست دارد.

حریری درباره دوستانش گفت که او تعدادی دوست نزدیک دارد که از جمله آن‌ها عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان است. او با صراحت جواب داد که اشرف ریفی دیگر دوستش نیست؛ چراکه از ویژگی‌های دوستی وفاداری است و ریفی انتخاب کرده که دوست او نباشد.

حریری در آخر مصاحبه در توئیتر از دانش‌آموزان به زبان‌های عربی، فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی تشکر کرد و عکس سلفی را به همراه دانش‌اموزان گرفته بود منتشر کرد.

جزو سؤال‌ها سؤالی درباره قیمت یک قرص نان بود که حریری جواب را نمی‌دانست. اول گفت ۵۰۰ لیر اما بچه‌ها گفتند که ۱۵۰۰ لیر است.

۱۳۹۶/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...