نسخه چاپی

اعلام آمادگی ترامپ برای گفتگو با كره شمالی تحت شرایط خاص

دونالد ترامپ گفت: همانطور كه شما نیز شب گذشته شنیده‌اید آن‌ها (پیونگ‌یانگ) خواستار گفتگو هستند. ما نیز با این حال تنها خواستار گفتگو تحت شرایط مناسب هستیم. در غیر این صورت ما گفتگو نخواهیم نكرد.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سخنان خود در جمع فرمانداران آمریکایی گفت: من فکر می‌کنم که شی جین پینگ (رئیس جمهور چین) فردی منحصر به فرد است وی در حال کمک به آمریکا درباره کره شمالی است که خواستار گفتگو است. همانطور که شما نیز شب گذشته شنیده‌اید آن‌ها (پیونگ‌یانگ) خواستار گفتگو هستند. ما نیز با این حال تنها خواستار گفتگو تحت شرایط مناسب هستیم. در غیر این صورت ما گفتگو نخواهیم نکرد.

او افزود: طی 25 سال گذشته با آن‌ها گفتگو شده است. رؤسای جمهور دیگر باید مدت‌ها پیش از این که من اینجا برسم مسایل را حل و فصل می‌کردند. به رغم بیست و پنج سال گفتگو هیچ اتفاقی نیفتاد. دولت کلینتون میلیارد‌ها دلار به کره شمالی داد، حتی برای آن‌ها نیز عملیات عمرانی صورت داد با این حال یک روز پس از آنکه توافق با کره شمالی امضا شد، آن‌ها تحقیقات هسته‌ای خود را ادامه دادند. این واقعا یک فاجعه است. هر دو دولت بوش هیچ کاری نکردند. دولت اوباما خواستار آن بود که کاری صورت دهد، اوباما به من گفت که این بزرگترین مشکلی است که آمریکا دارد. با این حال آن‌ها هیچ اقدامی صورت ندادند. آن روز‌ها شرایط بسیار ساده‌تر از شرایطی است که ما اکنون تجربه می‌کنیم. فکر می‌کنم که بیشتر افراد این را درک کنند. با این حال ما با آن‌ها بسیار جدی و با شدت عمل برخورد کردیم.

رئیس جمهور آمریکا درباره نقش پکن در اعمال فشار به کره شمالی گفت: چین عملکرد خوبی داشته است، اما باید بهتر از این‌ها عمل می‌کرد. چین به خاطر مناسبات من با این کشور بهتر از هر زمان دیگری در این زمینه عمل کرده است. با این حال شی جین پینگ رییس جمهور چین است و من رئیس جمهور آمریکا هستم.

ترامپ در ادامه مدعی شد: روسیه عملکرد نامناسبی داشته است؛ زیرا روسیه هر چه چین از کره شمالی می‌گیرد به این کشور می‌دهد. با این حال فکر می‌کنم روسیه نیز خواستار پایان یافتن این مشکل است، فکر می‌کنم همه خواستار پایان یافتن این مشکل هستند.

او گفت: اکنون شاهد آن هستیم که کره شمالی برای نخستین بار خواستار گفتگو است، رویکرد و گرایش من این است که باید دید که چه اتفاقی می‌افتد. با این حال باید بالاخره اقدامی صورت گیرد. من امروز خواستار شنیدن ایده‌های شما درباره شماری از مسایل مهم هستم.

۱۳۹۶/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...