نسخه چاپی

در جلسه هيات دولت در خراسان شمالي

توصیه رهبر انقلاب به دولت

اعضای هیأت وزیران پس از تشكیل جلسه ای ویژه در بجنورد، ظهر امروز به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و گزارشی از مصوبات خود برای حل مشكلات مردم استان و شتاب بخشی به روند پیشرفت خراسان شمالی ارائه كردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، خدمت به ملت قدرشناس ایران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابی، باصفا و خوشفکر استان خراسان شمالی را توفیقی الهی دانستند و تأکید کردند: خدمتگزاری به این مردم شایسته و بزرگوار، باید تا سر حد امکان، با کیفیت تر و پرحجم تر شود.

ایشان مصوبات دولت را برای بهبود وضع خراسان شمالی، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه این مصوبات باید با پیگیری مستمر و جدی استاندار و اهتمام ویژه مسئولان ملی تحقق یابد و مردم آثار آنها را در زندگی خود احساس کنند.

رهبر انقلاب، استمرار سیاستها و ثبات مدیریتهای استان را برای تحقق مصوبات هیأت دولت بمنظور بهبود اوضاع خراسان شمالی ضروری خواندند و افزودند: این مصوبات خوب را با توجه به عواملی نظیر امکانات، منابع، نیروی انسانی، زود بازده بودن و گستردگی تأثیر آنها بر زندگی مردم، اولویت بندی کنید.

ایشان به استناد گزارشهای مستند و کارشناسی شده سه سرفصل را در اولویت مسائل استان برشمردند: کشاورزی، گردشگری و رسیدگی به کارخانه ها و صنایع استان.

حضرت آیت الله خامنه ای سکونت نیمی از مردم خراسان شمالی در روستاها، زمین مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هوای مساعد را از جمله دلایل اولویت کشاورزی در این استان دانستند و خاطرنشان کردند: رونق کشاورزی منطقه، اشتغال زایی گسترده، افزایش درآمد مردم و دستگاههای استان و حل مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری را به همراه خواهد آورد.

رهبر انقلاب در همین زمینه، صنعتی شدن و مدرن سازی، یکپارچگی زمینهای کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن کشاورزی استان برشمردند.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی بطور طبیعی بر سر راه میلیونها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به این مزیت و با تکیه بر جاذبه های گردشگری استان، گردشگری می تواند در اولویت بعدی مسائل استان قرار گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان توصیه کردند: با اولویت دادن به گردشگری منطقه و برنامه ریزی برای بازدید حداقل بخشی از زوار امام هشتم از جاذبه های مهم گردشگری استان، به بهبود اوضاع عمومی خراسان شمالی همت گمارید.

رهبر انقلاب رسیدگی کامل به مسائل کارخانه های مهم استان از جمله کارخانه فولاد، لوله سازی و طرح نیمه تمام نیروگاه سیکلی ترکیبی را اولویت سوم مسائل خراسان شمالی دانستند.

ایشان در همین زمینه از تلاش دولت برای به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدردانی و خاطرنشان کردند در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژی موجود، منطقاً باید صرف پروژه های نیمه تمام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر مجدد از محبت عمیق و بی پایان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساساً ناشی از دلدادگی قلبی آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولی نیز وجود دارد که باید با «برنامه ریزی و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شایسته داد.

در ابتدای این جلسه، آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور در گزارشی از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هیأت دولت گفت: در بخش های زیربنایی، فرهنگی و ورزشی، مناطق محروم و روستایی، تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و تسهیلات بانکی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: جلسه هیأت دولت، مصوبات مختلفی برای رشد و شکوفایی و حل مشکلات استان خراسان شمالی دربر داشت و در مجموع 3800 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای تحقق این مصوبات تخصیص یافت.

به گفته آقای رحیمی هیأت دولت همچنین هزار میلیارد تومان برای اتمام طرحهای نیمه تمام استان اختصاص داده است.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...