نسخه چاپی

سفارت آمریكا به بخش غربی قدس انتقال می یابد

سخنگوی وزارتخارجه آمریكا با ابراز خرسندی از تسریع در انتقال سفارت كشورش به قدس گفت: سفارت ما به بخش غربی قدس منتقل می شود.

به گزارش نما، هدر نوئرت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: انتقال سفارت امریکا به قدس به عنوان پایتخت اسراییل در 14 ماه می و در هماهنگی کامل با وزیر امور خارجه انجام می شود.

وی ادامه داد: ما قبلا گفته بودیم که ممکن است این فرآیند چند سال طول بکشد اما خوشحالیم که توانستیم این کار را زودتر انجام دهیم.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا درباره راهبرد کشورشان در افغانستان هم اظهار کرد: نمایندگان امریکا،‌افغانستان و هند امروز دیدار کردند. معاون وزیر امور خارجه افغانستان، ‌وزیر امور خارجه هند و معاون آسیایی وزارت خارجه امریکا در این ملاقات شرکت داشتند و درباره امنیت منطقه صحبت کردند.

نوئرت افزود: هند به حمایت از رشد اقتصادی و امنیت افغانستان ادامه خواهد داد. ملاقات بعدی آنها در سپتامبر و در حاشیه اجلاس سازمان ملل خواهد بود.

وی درباره رویدادهای گرجستان هم اظهار کرد: آمریکا به شدت نگران مرگ شهروند گرجستانی است که در بخشی که روسیه از گرجستان اشغال کرده است در زندان بود و جان خود را از دست داد. آمریکا از همه طرف ها می خواهد با شفافیت عمل کنند.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا درباره یمن هم اظهار کرد: بندر حدیده در یمن باز خواهد ماند. ما از دولت عربستان و ائتلاف تحت نظر آنها می خواهیم که این بندر را باز نگه دارند تا بتوان از طریق آن کمک های انسانی، دارو و سوخت را به یمن ارسال کرد.

نوئرت درباره کره شمالی هم اینگونه اظهار نظر کرد: فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی جوزف یون تصمیم گرفته که خود را بازنشسته کند. با رفتن او سیاست فشار حداکثری ما تغییر نخواهد کرد و ما افراد دیگری داریم که شایسته این شغل هستند و همان سیاست ما را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: شرط ما برای کره شمالی هسته ای زدایی از شبه جزیره کره است. ما سیاست ها و مذاکرات احتمالی را برای رسیدن به این هدف و فقط این هدف ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا مدتهاست که نگران این موضوع است که کره شمالی به حدی از ناچاری و گرفتاری رسیده است که آنها تصمیم گرفته اند دست به کارهای جدید برای تامین هزینه برنامه های غیرقانونی خود (یعنی برنامه هسته ای و برنامه موشکی بالستیک) بزنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم که جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.

نوئرت اضافه کرد: بزرگترین موضوع امنیت ملی برای دولت کنونی امریکا همواره هسته ای زدایی از شبه جزیره کره بوده و هست و این دولت از هیچ اقدامی برای رفع این خطر فروگذار نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: رکس تیلرسون بدون هیچ رغبتی استعفای او را پذیرفته است و وقتی او می گوید که می خواهد برود ما او را مجبور به ماندن نخواهیم کرد. نکته مهم این است که رفتن وی سیاست ما را تغییر نخواهد داد.

۱۳۹۶/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...