نسخه چاپی

مادورو رسما كاندیدای ریاست جمهوری شد

نیكولاس مادورو رئیس جمهور فعلی ونزوئلا رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری زودرس اعلام كرده است.

به گزارش نما، در حالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا زودتر از موعد یعنی 22 آوریل (2 اردیبهشت 97) برگزار شود و این انتخابات از سوی مخالفان دولت تحریم شده است، نیکولاس مادورو رسما نامزد این انتخابات شده است.

به نظر می رسد مادورو قصد دارد برای یک دوره شش ساله دیگر قدرت را در ونزوئلا در اختیار داشته باشد. مادورو پیش از رفتن به شورای ملی انتخابات و ثبت نام برای نامزدی انتخابات، به معبدی که برای هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا بنا شده است، رفت.

حزب وحدت دموکراتیک ونزوئلا که مخالف دولت بوده و کنترل مجمع ملی را در اختیار دارد، این انتخابات را یک نمایش جعلی دانسته و آن را تحریم کرده است.

تنها رقبای مادورو در این انتخابات 2 نفر از حامیان چاوز هستند که از دولت فعلی فاصله گرفته و با آن مخالفت کرده اند. یکی از آنها هنری فالکون استاندار سابق است. به نظر می رسد فالکون می تواند مادورو را به چالش جدی بکشد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که فالکون 24 درصد حمایت افکار عمومی را در اختیار دارد و این رقم برای مادورو به کمتر از 18 درصد رسیده است. ولی مادورو از حمایت گسترده دستگاه ها و سازمان های دولتی برخوردار است.

فالکون که استاندار سابق ایالت لارا است، ماه گذشته نتوانست برای بار مجدد به این سمت انتخاب شود.

مخالفان دولت ونزوئلا در انتخابات 2015 توانستند کنترل کنگره را در اختیار بگیرند. این بزرگترین پیروزی مخالفان ونزوئلا در دو دهه اخیر است.

قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور اواخر سال 2018 برگزار شود.

انتخابات کنگره ونزوئلا نیز قرار است در سال 2020 میلادی برگزار شود. دولت ونزوئلا نیز بحران اقتصادی و اجتماعی اخیر این کشور را توطئه آمریکا ارزیابی کرده و گفته است که در حال مقابله با توطئه آمریکا برای پایان دادن به سوسیالیسم در آمریکای لاتین است.

۱۳۹۶/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...