نسخه چاپی

واكنش گابریل به تصمیم تازه آمریكا

معاون صدراعظم آلمان با انتقاد از تعرفه فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریكا خواستار واكنش قاطع اروپایی‌ها شد و تاكید كرد اقدامات رئیس‌جمهوری آمریكا اصلا قابل فهم نیست.

به گزارش نما، زیگمار گابریل،‌ وزیر خارجه و معاون صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تصمیمش بازنگری کند. او گفت: باید هر کاری که لازم است انجام دهیم تا از یک جنگ تجاری بین‌المللی اجتناب کنیم.

زیگمار گابریل در مصاحبه با دی ولت گفت: اعلام تعرفه بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا را با نگرانی دنبال می‌کنیم. این اقدامات اصلا قابل درک نیست. بر خلاف سایر کشورها، آلمان و شرکت‌های اروپایی در صنایع فولاد و آلومینیوم به صورت غیر منصفانه با قیمت‌های دامپینگ بازارشکنی و قیمت‌شکنی نکردند. این چنین اقدامات آمریکا بیش از همه به صادرات و مشاغل ما آسیب می‌زند. درک منطق چنین اقدامی با توجه به منافع امنیت ملی آمریکا خصوصا برای شرکای عضو اتحادیه اروپا و ناتو غیر قابل درک است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید واکنش قاطعی به تعرفه‌های تحمیلی آمریکا داشته باشد چرا که هزاران شغل در اروپا به خطر می‌افتد. او افزود: خطر وقوع درگیری تجاری به نفع اروپا یا آمریکا نیست.

دولت ترامپ با هدف حمایت از تولید داخلی تعرفه بسیاری بالایی را برای آلومینیوم و فولاد وارداتی از اروپا وضع کرد. گفته می‌شود میزان تعرفه فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد است. رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از وضعیت واردات‌های کشورش و "شرم‌آور" خواندن آن، تاکید کرده است که رقابت خارجی برای چندین دهه به صنعت داخلی آن لطمه زده است. به گفته او، تعرفه‌های حمایتی به صورت چشمگیری شرکت‌های آمریکایی را تقویت کرده و مشاغل جدیدی ایجاد می‌کند.

۱۳۹۶/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...