نسخه چاپی

توصیه های پلیس برای جلوگیری از افزایش سرقت در ایام پایانی سال

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاكید بر اینكه از به نمایش گذاشتن وجه و شمردن آن در انظار عمومی كه موجب تحریك سارقان می‌شود، خودداری كنند،ادامه داد: كسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چك، تراول و وجه نقد دریافتی مطمئن باشند البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.


به گزارش نما، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور پیشگیری از وقوع برخی سرقت‌ها و جرایم که احتمال افزایش وقوع آنها در ایام پایانی سال وجود دارد، گفت: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تاثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد. با توجه به اینکه در این ایام تردد‌های درون شهری برای خرید، دید و بازدید و مسافرت‌های نوروزی بیشتر از ایام دیگر سال است، شهروندان محترم را به رعایت این موارد دعوت می‌کنیم تا در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد کمترین حادثه و نگرانی ممکن برای مردم باشیم درحالیکه پلیس در این ایام به صورت ویژه و گسترده در سطح پایتخت آماده برقراری امنیت و برخورد جدی با سارقان و مجرمان است.

سرهنگ یاراحمدی درخصوص تردد‌های درون شهری مردم برای خرید قبل از عید گفت:حتی المقدور برای جلوگیری از حمل وجه نقد زیاد از کارت‌های اعتباری استفاده شود.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه از به نمایش گذاشتن وجه و شمردن آن در انظار عمومی که موجب تحریک سارقان می‌شود، خودداری کنند،ادامه داد: کسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چک، تراول و وجه نقد دریافتی مطمئن باشند البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.

سرهنگ یاراحمدی ادامه داد: از تنها گذاشتن کودکان خود در خودروی پارک شده خودداری کنند، همچنین به هنگام ترک خودرو وجوه و مدارک با ارزش را در آن باقی نگذارند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:هنگام باز کردن درب اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی از گذاشتن کیف روی زمین خودداری شود.

سرهنگ یاراحمدی ادامه داد: وسائل خود را در هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو بدون نظارت لازم رها نکنید و از چرب زبانی برخی افراد به هنگام خرید و تردد‌ها برای کلاهبرداری یا سرقت احتمالی آگاه باشند.

سرپرست پلیس آگاهی پایتخت با چند توصیه در مورد مسافرت‌های نوروزی شهروندان گفت: از قفل و بسته بودن تمامی درب‌ها و پنجره‌ها قبل از ترک منزل مطمئن باشید و هنگام ترک منزل روی درب ورودی هیچ یادداشتی نگذارید،در هنگام مسافرت از نگهداری وجوه نقد، طلا واشیاء قیمتی در منزل پرهیز وآن‌ها را به بانک یا بستگان بسپارید،همسایگان امین خود را در مورد برنامه تعطیلاتتان مطلع کنید، هرگز کلید‌های یدکی منزل را در خارج از خانه پنهان نکنید، به کودکانمان در مورد مقصد، شیوه رفتار آنها در هنگام سفر و اطمینان نداشتن به افراد غریبه آگاهی‌های لازم را بدهید، از توقف شبانه در جاده‌های ناآشنا و شبانه خودداری کنید، اگر با وسیله عمومی مسافرت می‌کنید دقت شود افراد ناشناس بسته یا شئی را در لابلای وسایل شما قرار ندهند،هرگز کلید‌های خود را در اتومبیل رها نکنید، در مسافرت با وسیله عمومی دقت کنید در بین راه که مسافری پیاده می‌شود وسایل شما به اشتباه جابجه نشود.

۱۳۹۶/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...