نسخه چاپی

بازتاب پیشنهاد جدید اردوغان به تهران

امروز در رسانه های عربی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تسلیم ناپذیری اراده ملت ایران در برابر فشارهای غرب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین برخی رسانه ها به پیشنهاد اردوغان در زمینه تشكیل كمیته سه جانبه حل بحران سوریه پرداخته اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، امروز در رسانه های عربی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تسلیم ناپذیری اراده ملت ایران در برابر فشارهای غرب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامهالحیاتامروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که این کشور در برابر فشارهای غرب سر تعظیم فرود نمی آورد.

در ادامه این گزارش به برخی از فرازهای مهم بیانات رهبری توجه ویژه شده است: "رسانه های همواره غربی صهیونیستی تبلیغ می کنند هدف از فشارها بازگرداندن ایران به میز مذکرات است، ایران چه زمانی میز مذاکرات را رها کرده که هم اکنون بخواهد به آن بازگردد؟".

الحیات با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب تصریح کرد: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که هدف از فشارها تسلیم ملت ایران پشت میز مذاکرات است که محال است غرب در دستیابی به آن موفق باشد.


روزنامهالقدس العربینیز در گزارشی به بازتاب بیانات رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: ایران تاکید کرد که در زمینه هسته ایهرگز عقب نشینینخواهد کرد.

در این گزارش به راه اندازی یگان جدید قایقهای پرسرعتنیروی دریایی ایران با توانایی پرتاب موشکهای کروز اشاره شده است.

روزنامهالسفیرلبنان نیز به این بخش از بیانات اخیر رهبر انقلاب توجه داشته است : "غربیها همچنان ذهنیت و تفکرات قرن 19 را دارند، آنها باید بدانند که ضعیف تر از آن هستند که بتوانند ایران را تسلیم کنند".

السفیر در این باره می نویسد : به نظر می رسد منازعات ایران و غرب در آینده نزدیک پایان نیابد، از طرفی کشورهای اروپایی اخیر تصمیمات جدیدی درباره تحریم ایران گرفته اند و از سوی دیگر تغییر خاصی در موضع ایران در خصوص موضوع هسته ای دیده نمی شود.

روزنامه الاخبار لبنان، المدینه عربستان، الرایه قطر، الشرق الاوسط، الوسط بحرین و روسیا الیوم نیز این اظهارات را پوشش داده اند.

بازتاب پیشنهاد جدید اردوغان به تهران

موضوع دیگری که امروز به طور گسترده مورد توجه رسانه های عربی قرار گرفته است. پیشنهاد ارائه شده از سوی "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در دیدار با "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران در باکو بوده است.

پس از کارشکنی عربستان سعودی با عدم حضور در نشستهای کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه، نخست وزیر ترکیه روز گذشته پیشنهاد داد کمیته ای با حضور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه یا ایران، مصر و ترکیه تشکیل شود تا در راستای حل سیاسی بحران سوریه وارد عمل شود.

روزنامهالقدس العربیدر گزارشی اعلام کرد: پیشنهاد جدید اردوغان پس از برگزاری نشست کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه که عربستان در آن حضور نیافت، مطرح شده است.

روسیا الیومنیز در گزارشی اعلام کرد: اردوغان به مصر و ایران پیشنهاد داد مذاکراتی سه جانبه برای حل بحران سوریه آغاز شود.

این پیشنهاد در رسانه های دیگری عربی همچون العربیه، الجزیره، روزنامه الیوم السابع مصر و روزنامه القبس کویت نیز بازتاب داشته است.

تحریم کانالهای ایرانی ازسوی اروپا

رونامه السفیر لبنان امروز در گزارشی با اشاره به توقف پخش کانالهای ایران از ماهواره یوتلست، اعلام کرد: اروپا پس از اعمال تحریمهای اخیر کانالهای ایرانی را نیز تحریم کرد.

ماهواره یوتل ست اخیرا اعلام کرد 19 کانال ماهواره ای ایران را به دلیل تحریم های اتحادیه اروپایی از روی ماهواره خود قطع کرده است. ونسا اوکانر سخنگوی یوتل ست در این باره اظهار داشت: کانالهایی که برنامه های شبکه های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را پخش می کنند از روز دوشنبه صبح بر روی این ماهواره قطع می شوند.
بنابر این این تصمیم اکثر شبکه های فارسی زبان ، پرس تی وی به همراه شبکه العالم نیز از پخش برنامه در این ماهواره منع شدند.

شبکه خبریالجزیرهنیز امروز در گزارشی اعلام کرد: اقدام اخیر یوتل ست علیه شبکه های ماهواره ای ایران تلاشی درراستای افزایش شدت تحریمها محسوب می شود.


روزنامهالسفیرلبنان امروز در گزارشی به توقف پخش کانالهای ایرانی از ماهواره یوتل ست پرداخته است.
در این گزارش آمده است : تهران تاکید کرده است که اقدام اخیر یوتل ست بدون هر گونه پیش زمینه قانونی صورت گرفته است.
از سوی دیگر، روزنامهالشروقمصر در گزارشی اعلام کرد: یکی از بزرگترین شرکتهای پخش کننده شبکه های ماهواره ای از توقف پخش شبکه های رادیو و تلویزیونی ایران در هماهنگی با تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران خبر داده است.
بنابر ای گزارش، تصمیم اخیر یوتل ست 19 شبکه ماهواره ای رادیو و تلویزیونی ایران را شامل می شود.
روزنامهالحیاتنیز امروز چهارشنبه در گزارشی اقدام غیر قانونی اخیر یوتل ست در توقف پخش شبکه های ماهواره ای ایرانی را پوشش داده است.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...