نسخه چاپی

شفر به دنبال امتیاز گرفتن از استقلال؟

وینفرد شفر با اما و اگرهایی از هفته نهم جانشین علیرضا منصوریان در استقلال شد و از همان ابتدا موافقان و مخالفانی در بین هواداران، پیشكسوتان و منتقدان این تیم داشت.

به گزارش نما، وینفرد شفر با اما و اگرهایی از هفته نهم جانشین علیرضا منصوریان در استقلال شد و از همان ابتدا موافقان و مخالفانی در بین هواداران، پیشکسوتان و منتقدان این تیم داشت. هرچه از حضور شفر در استقلال می گذشت روند نتیجه گیری او بهتر شد و به همین ترتیب جایگاه این مربی کهنه کار هم در تیم استقلال محکم و محکم‌تر شد.

اوج نتیجه گیری شفر با استقلال به هفته‌های اخیر باز می‌گردد. جایی که آبی پوشان مسلسل وار سه بازی بزرگ را بردند. الهلال در آسیا و پس از آن فولاد خوزستان در لیگ برتر و البته در آخرین بازی آنها و بزرگترین دستاوردشان یعنی پیروزی در دربی. غلبه بر پرسپولیس، شفر را به اوج محبوبیت رساند تا حالا خیلی جدی تر از گذشته استقلالی‌ها به تمدید قرارداد با شفر برای فصل آتی فکر کنند.

مجموعه مدیریت در باشگاه استقلال پیش از این هم نشان داده به شدت تحت تاثیر هواداران به خصوص در فضای مجازی هستند. تصمیم سازان در این مجموعه حتی نقل و انتقالات شان را بیشتر از آن که با نظر سرمربی پیش برده باشند با نظر هواداران که از طریق فضای مجازی به آنها القا می‌شد پیش می‌بردند و حالا هم فضا را به سود شفر می بینند، در صدد تمدید قرارداد با او بر آمده‌اند.

بعد از دربی کمتر مدیری در استقلال بود که بخشی از مصاحبه‌هایش را به تمدید قرارداد با «ژرمن سپید مو» اختصاص نداده باشد. بهرحال هواداران هم این نوع گفتمان را دوست دارند و در این مقطع هر شخصی بیشتر برای تمدید قرارداد شفر چکش بزند می‌تواند بیشتر نزد هواداران محبوبیت به دست آورد.

اما واکنش شفر در این روزها به تمدید قراردادش شاید خیلی امیدوار کننده نبوده باشد. شفر با تیزهوشی از هرگونه پاسخ صریحی به سئوالاتی که در مورد ادامه همکاری او با آبی پوشان است خودداری می‌کند. وی حتی در نشست خبری پیشنهاد الهلال را رد نمی‌کند. او دیروز هم صراحتا اعلام کرد قطعی شدن ماندنش در استقلال به مسئولان این باشگاه بستگی دارد. سرمربی استقلال حتی مدعی شد لیست نقل و انتقالاتی اش برای فصل بعد را در جیب دارد اما تا قبل از قطعی نبودن ماندنش در استقلال، این لیست را در اختیار باشگاه نخواهد گذاشت.

شفر نشان داده مربی سازگار با باشگاه است و عادت به بدخلقی و غر زدن ندارد. او مشکلاتش را مسالمت آمیز با باشگاه حل می‌کند. عصبانیت شفر را هنوز هیچکس ندیده و به رغم مشکلاتی که در فوتبال ایران نهادینه شده و باشگاه استقلال هم عاری از آن نیست، هرگز علیه باشگاه و مدیرانش جبهه گیری نکرده. او همیشه همسو و همگام با باشگاه و مدیران بالادستی‌اش بوده و این ها همه از ویژگی های مثبت این مربی با تجربه آلمانی است. همین ویژگی‌های اخلاقی در کنار نتیجه گیری استقلال در مدت زمان حضور او بوده که باعث شده مدیران باشگاه استقلال میل و رغبت زیادی به تمدید قرارداد با او داشته باشند.

اما شفر با همه خصوصیات مثبت اخلاقی‌اش این روزها پالس‌های منفی را از خود ساطع می‌کند. شفر بدخلقی و نارضایتی نمی‌کند اما وقتی از وضعیت و شرایط آکادمی گلایه می‌کند، وقتی از اینترنت می‌نالد، وقتی حتی از خودرویی که وظیفه ترانسفر او در سطح شهر را بر عهده دارد ابراز نارضایتی می کند، یعنی یا هنوز برای تمدید با استقلال مصمم نشده و یا با بهانه جویی درصدد است قبل از تمدید قرارداد امتیازاتی از باشگاه بگیرد.

بهرحال شفر نتایج خوبی در استقلال گرفته و به همین میزان که سطح توقع را از تیم بالا برده، سطح توقع خودش هم از باشگاه بالا می‌رود. این بالا رفتن سطح توقع هم در مسائل مالی است و هم در مسائل سخت افزاری.

با پالس‌هایی که این روزها از سمت شفر ساطع می‌شود، می‌توان حدس زد که تمدید قرارداد با شفر در صورتی که روند نتیجه گیری این تیم به همین شکل ادامه داشته باشد خیلی هم ساده و کم دردسر نیست. حداقل این که مدیران مجموعه باشگاه استقلال باید انرژِی زیادی برای تمدید قرارداد با این ژرمن کهنه کار صرف کنند و شاید مجبور شوند امتیازات ویژه‌ای هم بدهند.

۱۳۹۶/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...