نسخه چاپی

استیضاح وزیر صنعت تحویل‌هیئت‌رئیسه شد

نائب رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه استیضاح حق طبیعی مجلس است گفت: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۶۳ امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

به گزارش نما، محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در راستای دغدغه های نمایندگان مجلس در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز استیضاح وزیر صنعت با ۶۳ امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و به احتمال فراوان یکشنبه هفته آینده اعلام وصول می شود و طبق قانون وزیر نیز طی ۱۰ روز باید در مجلس حضور یابد.

وی افزود: بحث مدیریت بازار یکی از نکات مورد نظر مجلس است که متاسفانه طی چند ماه اخیر شاهد ضعفهایی در این خصوص بوده ایم.

وی گفت: واردات بی رویه کالا، عدم برنامه ریزی در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، وضعیت خرید تضمینی محصول کشاورزی، واگذاری کارشناسی نشده معادن و انتصاب مدیران غیر متخصص که مشکلات فراوانی را به همراه داشته است از جمله محورهای استیضاح است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص بحثهایی در مورد عدم استیضاح وزیران و طرح سوال از رئیس جمهور گفت: در این زمینه بیشتر مسئله استیضاح وزیر ورزش مطرح است که باید در این خصوص این نکته را در نظر گرفت که زمان استیضاح وزیر ورزش شاهد اختلال ارزی بودیم و به همین دلیل برخی نمایندگان عقیده داشتند که در حال حاضر حوزه اقتصاد و صنعت باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و عدم استیضاح وزیر ورزش و جوانان تنها بحث اولویت بندی در شرایط خاص بود.

پور ابراهیمی ادامه داد: مجلس حق قانونی دارد که وزیران را استیضاح کند و آن هم در مواردی که مشکلاتی در حوزه خاص وجود داشته باشد و این مسئله امری غیرعادی نیست.

وی ادامه داد: وزیران نیز نباید در این خصوص حساسیت داشته باشند زیرا با حضور در مجلس و پاسخگویی به سوالات رفع ابهام می کنند و تجربیات بیشتری به دست خواهد آمد.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...