نسخه چاپی

لاسجردي:

رئیس جمهور طرح سوال نمایندگان را برخورد سیاسی تلقی نكند

عکس خبري -رئيس جمهور طرح سوال نمايندگان را برخورد سياسي تلقي نكند

عضو شورای مركزی حزب موتلفه گفت: رئیس جمهور موضوع طرح سوال نمایندگان را برخورد سیاسی تلقی نكند.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه گفت: رئيس جمهور موضوع طرح سوال نمايندگان را برخورد سياسي تلقي نکند، از طرفي نمايندگان مجلس نيز موظف هستند مواد خام يک سوال را به درستي و اساسي تهيه و بر محورهاي مهم تاکيد کنند تا رئيس جمهور به سوالات آنان با آرامش پاسخ دهد.
حسن لاستجردي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره طرح سوال نمايندگان مجلس از رئيس جمهور اظهار داشت: طرح سوال حق قانوني نمايندگان مجلس است اما از آنجائيکه اين تجربه تاکنون کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بيشتر ملاحظه و مصلحت انديشي شده، در حال حاضر نيز تحت شرايط خاص مطرح شده است.

وي با اشاره به اينکه طرح سوال از رئيس جمهور مي‌تواند به نزديک شدن ديدگاه‌هاي قوا کمک کند، تصريح کرد: قوا به دليل اختلاف نظرهاي سليقه‌اي در بعضي مسائل و تصميمات با هم فاصله پيدا کرده‌اند اما طرح سوال مي‌تواند با بررسي و دقت بعضي موارد منجر به نزديک شدن ديدگاه‌ها شود.

لاستجردي با توجه به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر همراهي و همدلي 3 قوه گفت: اگر اصول طرح مسئله به درستي رعايت شود، شفاف سازي بحران و ارائه توضيحات مناسب رئيس جمهور را در پي دارد و روح رفاقت و همدلي در جامعه را بالا مي‌برد.

وي در ادامه يادآور شد: اين موضوع بستگي به نگاه طرفين قضيه يعني قواي مقننه و مجريه دارد چرا که نوع نگاه آنها مي‌تواند تمام حاشيه‌ها را کنترل کند و موجب اتحاد شود؛ اگر سوال‌ها سياسي تلقي نشود و طرف پاسخ دهنده خود را در مقام اجابت و قانع کردن نمايندگان بداند و پاسخ مناسب ارائه دهد نتيجه مثبتي به همراه دارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه با تاکيد بر اينکه بايد کشمش‌هاي حاشيه‌اي اين مسئله حذف شود، خاطرنشان کرد: رئيس جمهور موضوع طرح سوال نمايندگان را برخورد سياسي تلقي نکند، از طرفي نمايندگان نيز موظف هستند مواد خام يک سوال را به درستي و اساسي تهيه و بر محورهاي مهم تاکيد کنند تا رئيس جمهور به سوالات آنان با آرامش پاسخ دهد.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...