نسخه چاپی

علت طولانی‌شدن ساخت نیروگاه بوشهر

رئیس بخش فنی مهندسی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: طولانی‌شدن ساخت نیروگاه اتمی بوشهر به‌علت تلفیق تكنولوژی شرق و غرب است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد دیلمی ظهر چهارشنبه در همایش روز ملی استاندارد در بوشهر اظهار داشت: علت طولانی‌شدن ساخت نیروگاه اتمی بوشهر تفاوت‌های میان تکنولوژی های پیاده شده از سوی مهندسین آلمانی در ساخت نیروگاهی با 70درصد پیشروی در کار ساخت و تغییرات پس از انقلاب در ساخت این نیروگاه که به شرکت روسی سپرده شده بود است.

وی به تشریح جایگاه استاندارد در نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت و اضافه کرد: از جمله الزامات استاندارد در نیروگاه اتمی بوشهر دستگاه‌های نیروگاه است که همه آنها باید در شرکت‌های تائید صلاحیت شده ساخته شده باشند.

رئیس بخش فنی مهندسی نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: این دستگاه‌ها دارای رده‌بندی ایمنی هستند و نیروگاه هم از سوی آژانس بین‌المللی هسته‌ای و هم از سوی سازمان انرژی هسته ای مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا از هر جهت از درجه استاندارد نیروگاه مطمئن باشیم.

فعالیت 40 مرکز پالایش برای مانیتورینگ اشعه گاما تا شعاع 60 کیلومتری استان بوشهر

وی همچنین خاطرنشان ساخت: در زمینه محیط زیست هم در حال حاضر بیش از 40 مرکز پالایش داریم که تا شعاع 60 کیلومتری استان تمام پارامترهای اشعه گاما و وضعیت دیگر آلاینده‌های ممکن را به صورت آنلاین مانیتور می کنیم.

رئیس آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد بوشهر نیز در ادامه بر ضرورت اجرای اجباری استانداردهای ملی تاکید کرد و گفت: استاندارد به خودی خود ارزشی ندارد و باید حتما به طور کامل به اجرا در آید.

ایوب محمودی اضافه کرد: استانداردها را باید در فواصل زمانی مناسب بازنگری و در صورت لزوم تجدید کرد. از لوازم استانداردسازی، وجود استاندارد ملزومه و همچنین آزمایشگاه‌های استاندارد است.

رئیس آزمایشگاه‌های همکار اداره کل استاندارد بوشهر در پایان خاطرنشان ساخت: در استان بوشهر بالغ بر 50آزمایشگاه همکار با اداره کل استاندارد بوشهر با سرمایه گزاری200ملیارد ریال وجود دارد.

۱۳۹۱/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...