نسخه چاپی

پیشگیری ركن اصلی مبارزه با اعتیاد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأكید بر اینكه پیشگیری ركن اصلی مبارزه با مواد مخدر است اعلام كرد: پیشگیری امری مردمی است نه دولتی لذا همه افراد باید اطراف خود را رصد و در زمینه پیشگیری گام بردارند.

به گزارش نما، پرویز افشار معاون و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری در آخرین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مبنی بر اینکه حتی اگر 50 درصد از اعتبارات کشور در امر آسیب‌های اجتماعی به پیشگیری اختصاص یابد باز هم کم است‌،گفت: بعد از فرمایشات ایشان اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر بر همین اساس اختصاص یافته است.

وی افزود: در جلسه‌ای با 110 سمن برتر کشور برگزار شد وزیر کشور اعلام کرد که بهترین راه مبارزه با اعتیاد آن است که کسی معتاد نشود لذا تفسیر این موضوع این است که باید همه تمرکز خود را بر امر پیشگیری بگذاریم ضمن اینکه این پیشگیری امری مردمی است نه دولتی.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: همه افراد در جامعه باید دور تا دور و اطراف خود را رصد کرده و گام‌های مؤثری را در امر پیشگیری بردارند.

وی با بیان اینکه سند جامع پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین شده است، اظهار داشت: 5 فضای محیط، محله، خانواده، دانشگاه، کار و مجازی 5 فضایی است که در ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر پیشگیری تمرکز کرده‌ایم و می‌کوشیم در این محیط‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مداخله کنیم.

افشار تصریح کرد: پیشگیری رکن اصلی مبارزه با مواد مخدر است.

معاون کاهش عرضه و تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در محیط خانواده و محله سازمان بهزیستی مداخله کرده و در محیط مدرسه و دانش‌آموزان با اجرای طرح توانمندسازی و مداخله زودرس ورود کرده، در محیط خانواده با اجرای طرح تکریم خانواده و والدین و آموزش‌های لازم اقدام کرده در محیط دانشگاه با تأسیس کانون همیاران سلامت دانشجویی اقدامات خود را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین مواد مخدر مصرف‌شده در کشور تریاک و مشتقات آن است، افزود: باید دانست که مواد مخدر جدید و صنعتی با نام اختصاری NPS که مواد محرکه جدید هستند دارای تخریب روانی و ذهنی بسیار بالایی است و چون تعداد آن زیاد است قابلیت رصد و شناسایی آن بسیار سخت است.

افشار در پایان گفت: بیش از 730 نوع مواد مخدر NPSدر دنیا وجود دارد که معضلی جهانی است.

۱۳۹۶/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...